یکشنبه ۲۴ آبان ۱۳۸۸ - ۱۳:۵۹
بهداشت و ورزش منتشر شد

كتاب «بهداشت و ورزش» اثر محمد حسين اقبالي كه به تشريح اطلاعاتي درباره بهداشت در تمرينات ورزشي مي‌پردازد، از سوي نشر بامداد كتاب منتشر شد.

به گزارش خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا)، اين اثر با وجود ارايه اطلاعات مناسب و بيان مطالب مختلف درباره بهداشت عمومي در ورزش و اصول و اساس اين امر مي‌تواند براي كارشناسان و دانشجويان تربيت بدنيو علوم ورزشي موثر واقع شود.

اثر حاضر در 16 فصل طراحي شده است كه از جمله آن‌ها مي‌توان به طرح شناسنامه ورزشي، لباس مناسب در ورزش، ارتفاع و ورزش، دوپينگ در ورزش، بيماري‌ها و ورزش، مسافرت ورزشكاران، بهداشت اماكن ورزشي و بهداشت وزشي سالمندان اشاره كرد.

در قسمتي از مقدمه كتاب آمده است: «بهداشت و ورزش اهداف عالي مشترك سلامت جسم و روح هستند، براي رسيدن به اين اهداف علم تربيت بدني و بهداشت در بسياري از موارد به طور مستقيم به كمك هم مي‌شتابند، از طرفي ورزش مي‌تواند براي پيشگيري، درمان و بازتواني و نوتواني بسياري‌زا بيماري‌ها و اختلالات جسمي و روحي به كار رود و در درمان و توانبخشي برخي از آسيب‌ها، بيماري‌هاي عصبي، عضلاني اسكلتي و اختلالات مربوط به شكل و وضعيت اندام‌ها موثر است.»

كتاب «بهداشت و ورزش» از سوي انتشارات بامداد كتاب در شمارگان 3000 نسخه، 128 صفحه و 20000 ريال منتشر شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط