جمعه ۲۲ آبان ۱۳۸۸ - ۰۹:۰۰
يادگيري حركتي «ريچارد مگيل» در كتابفروشي‌ها

کتاب «يادگيري حرکتي» اثر «ريچارد. اي. مگيل» با ترجمه دکتر محمد‌کاظم واعظ موسوي و دکتر معصومه شجاعي منتشر شد./

به گزارش خبرگزاري کتاب ايران(ايبنا)، اثر حاضر با بيان اصول و مباني حرکت‌آموزي و ارايه تازه‌ترين يافته‌ها در اين حوزه مي‌تواند منبع مناسبي براي کارشناسان و دانشجويان تربيت‌بدني و علوم ورزشي قرار گيرد.

اين اثر از هفت بخش و 22 فصل تشکيل شده که از جمله بخش‌هاي آن مي‌توان به طبقه‌بندي مهارت‌هاي حرکتي، کنترل حرکات هماهنگ، محيط يادگيري، آموزش و بازخورد و تفاوت‌هاي فردي اشاره کرد.

در قسمتي از مقدمه مولف آمده است: «آماده کردن اين کتاب براي چاپ پنجم، هم جالب بود و هم دشوار. جالب بودن آن به دليل اطلاع از توجه و علاقه زياد دانشجويان به اين کتاب و يادگيري حرکتي بود. با وجود اين، ذکر تحقيقات بسيار زياد انجام شده پس از چاپ چهارم براي امروزي کردن کتاب بدون افزودن بخش‌هاي نامناسب، کاري دشوار بود. افزايش توجه و علاقه متخصصان توانبخشي به گنجاندن يادگيري حرکتي در برنامه‌هاي درسي دانشجويان، دليل ديگري بود براي اصلاح و تجديد نظر اين کتاب جهت تعيين ارتباط آن با اين مشاغل و بدون کاهش ارتباط آن با مشاغل آموزشي و مربي‌گري که در گذشته استفاده کننده‌هاي اصلي دوره‌هاي يادگيري حرکتي بودند.»

در قسمتي ديگر از اين مقدمه آمده است: «ويژگي اين اثر کم کردن تعداد منابع ذکر شده و هدف از اين امر، حفظ تمرکز بيشتر کتاب بر موضوع، مفهوم و کاربرد آن در نياز‌هاي شغلي بود.»

کتاب «يادگيري حرکتي» از سوي انتشارات بامداد کتاب در شمارگان 2200 نسخه، 496 صفحه و 65000 ريال منتشر و روانه بازار نشر شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط