سه‌شنبه ۱۷ آذر ۱۳۸۸ - ۱۴:۱۲
زماني با كتاب‌هاي جديد مي‌آيد

نويسنده و مترجم کتاب‌هاي ورزشي از چاپ چند کتاب تازه در حوزه‌هاي مختلف تربيت‌بدني و علوم ورزشي از سوي انتشارات مختلف کشور خبر داد و افزود: اکنون در پي تدوين کتابي براي رشته واليبال و حوزه آمادگي جسماني اين رشته ورزشي‌ام.

سيدحجت زماني در گفت‌وگو با خبرگزاري کتاب ايران(ايبنا)، اظهار داشت: کتاب «آماده‌سازي کامل براي بسکتبال» نام اثري است که در آينده‌اي نزديک از سوي انتشارات بامدادکتاب منتشر خواهد شد. اين اثر اکنون در مرحله پاياني چاپ قرار دارد.

وي درباره اين کتاب گفت: دوتن از مربيان برجسته بدنساز ليگ حرفه‌اي بسکتبال آمريكا (NBA) تاليف اين اثر را برعهده داشته‌اند، مولفاني كه از ميان انجمن مربيان بدنساز آمريکا براي نگاشتن اين اثر انتخاب شده‌اند.
زماني درباره محتوات کتاب اظهار داشت: اين اثر ارايه کننده فاکتورهاي متفاوت آمادگي جسماني، انواع تمرينات وزنه، پليومتريک، چابکي، سرعت، بي‌هوازي و هوازي است. همچنين برنامه‌ريزي تمريني نيز در اين اثر آمده که بيان کننده چگونگي افزايش زمان و شدت تمرين است.

وي اضافه کرد: اين اثر در سال 2007 از سوي انتشارات هيومن کنتيکس آمريکا منتشر شده است، اما با توجه به جامع و کاربردي بودن علوم آن مي‌توان از آن به عنوان منبعي مناسب براي اهالي ورزش به ويژه بسکتبال در کشورمان نام برد.

مربي بدنساز تيم واليبال پتروشيمي بندر امام عنوان کرد: کتاب «روش تحقيق تربيت بدني» و «آمار در تربيت‌بدني» آثاري‌اند که به زودي از سوي انتشارات دانشگاه خراسان منتشر خواهد شد. همچنين کتابي با نام «کاربرد اصول يادگيري در واليبال» را نيز در دست تدوين دارم که از سوي انتشارات دانشگاه دهاقان منتشر خواهد شد.

وي با اشاره به اين که کتابي با عنوان «مديريت تاسيسات ورزشي» در مرحله داوري انتشارات دانشگاه خراسان است که پس از تاييد و طي شدن مراحل نهايي، براي چاپ آن اقدام خواهد شد، خاطرنشان کرد: همچنين در تاليف دو اثر «روش تحقيق تربيت بدني» و «آمار در تربيت‌بدني» با دکتر قاسم رحيمي، دکتر محسن حسيني و دکتر مهدي شکروي همکاري كرده‌ام و از تجربيات و علم آن‌ها بهره برده‌ام.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط