یکشنبه ۲۷ دی ۱۳۸۸ - ۰۹:۵۰
«جلوه‌هاي عزاداري در تعاليم اهل‌بيت(ع)‌» كتاب مي‌شود

همزمان با فرارسيدن ماه صفر، انتشارات دليل ما كتاب «جلوه‌هاي عزاداري در تعاليم اهل‌بيت(ع)‌» نوشته سيد عليرضا شاهرودي را در راستاي ترويج صحيح عزاداري ائمه اطهار(ع)، مراحل و ثواب‌هاي آن منتشر مي‌كند.\

به گزارش خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا)، اين كتاب پس از معرفي جايگاه اهل‌بيت(ع)‌ به عنوان مظاهر صفات خداوند و اهميت حضور آنان در هدايت مخلوقات، به اين مساله مي‌پردازد كه تنها راه ممكن براي التيام ظلم‌هاي وارد شده بر آن بزرگواران تا زمان قيام منتقم عالم،‌ برقراري مراسم عزاداري و سوگواري به روش حضرات معصومين(ع)‌ است.
 
اين عزاداري به معناي ايمان آوردن،‌ اعلام وفاداري،‌ ظلم‌ستيزي، نماد عشق به مظاهر خدا و بالاخره پيوستن به لشكر حق‌اند. فصل‌هاي مختلف كتاب تركيبي از احاديث، ترجمه و به ندرت توضيحاتي در زمينه آنهاست. روش تدوين مطالب نيز با نام كتاب بسيار همراهي دارد. 

عناوين «مراحل ثواب عزاداري»،‌ «جلوه هاي عزاداري در تعاليم اهل‌بيت(ع)» و «‌قيام حجةبن‌الحسن(ع)‌ امتداد قيام عاشورا» سه بخش اصلي نخستين فصل كتاب را تشكيل مي‌دهند. 

بخش دوم كه مطالب اصلي را دربر دارد، شامل 9 فصل با موضوعاتي نظير برپا داشتن مراسم عزاداري،‌ جلوه‌هاي غم و گريه، ‌جلوه‌هاي ذكر و مداحي، ‌رفتارهاي عزاداري،‌ جلوه‌هايي از آداب شيعه عزادار،‌ پوشش عزادار در مجلس عزاداري،‌ جلوه‌هايي از صرف اموال در عزاداري، ‌جلوه‌هايي از عزاداري در محرم، ‌جلوه‌هايي از تداوم عزاداري كه همه بر پايه احاديث اهل بيت(ع) نقل شده‌اند، است. 

نخستين چاپ كتاب «جلوه‌هاي عزاداري در تعاليم اهل‌بيت(ع)‌» از سوي انتشارات دليل ما در 240 صفحه، قطع وزيري، جلد شوميز و بهاي 32000 ريال به زودي منتشر مي‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط