یکشنبه ۲۷ دی ۱۳۸۸ - ۱۰:۵۵
انتشار اثري از مقام معظم رهبري در تاجيكستان

رايزني فرهنگي جمهوري اسلامي ايران كتاب «از ژرفاي نماز» اثر مقام معظم رهبري را با الفباي سيريليك، همراه با زندگي‌نامه مختصر معظم‌له در تاجيكستان چاپ و منتشر كرد.\

به گزارش خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا) به نقل از اداره كل روابط عمومي و اطلاع‌رساني سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامي، در بخشي از اين كتاب آمده است: «عقاید اسلامى باید در خارج از ذهن و در صحنه زندگى منشأ عمل و حرکت‏ باشد. در اسلام، این عقاید صرفاً از جنبه ذهنى و مجرد اعتبار ندارد، بلکه بیشتر به این سبب اعتبار دارد که ناظر به زندگى انسانهاست و در زندگى و عمل فرد و جامعه نقش دارد. درست است که هر عقیده اسلامى در معنا شناخت‏ واقعیتی است، ولى تنها عقایدى که در اسلام حتمى و لازم شمرده می شود در صورت قبول کردن و گرایش به آن تعهدى براى انسان به وجود می‎آید و وظیفه و تکلیفى جدید بر دوش او می‎نهد.»

 کتاب «از ژرفای نماز» به صورت فايل «پي. دي. اف»(كتاب الكترونيكي) به زبان فارسي نیز آماده شده است. اين كتاب 22 صفحه دارد.

الفبای سيريليك يا كريل يا خطِ روسی (به روسی: ‎Кириллица ‏) به الفبايی می‌گويند كه زبان‌های روسی يا زبان ملت‌هايی كه تحت سلطه روس‌ها بوده‌اند؛ بدان نگاشته می‌شوند. اين الفبا از الفبای يونانی گرفته شده است. زبان فارسی نيز در تاجيكستان با خط سيريليك كه كمی تغيير يافته و خط تاجيكی نام دارد، نوشته می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط