سه‌شنبه ۱۳ بهمن ۱۳۸۸ - ۱۶:۱۵
طلوع «خورشيد مغرب» محمدرضا حكيمي در آلبانی

نخستين سمينار «مهدویت» با رونمايي از كتاب «خورشيد مغرب» نوشته محمدرضا حكيمي همراه شد. اين سمينار از سوی شیخ کمال‌الدین رکا، رهبر طریقت رفاعیه، دهم بهمن ماه در هتل تیراناي آلبانی برگزار شد.\

به گزارش خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا) به نقل از اداره كل روابط عمومي و اطلاع‌رساني سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامي، در این سمینار كه در حوزه مباحث مربوط به «مهدويت» شكل گرفت، حاج سلیم موچا، ريیس کمیته مسلمانان آلبانی، فلاحت‌پیشه، سرپرست نمایندگی فرهنگی کشورمان و عده‌اي از رهبران مسلمان از مونته‌نگرو و کوزوو حضور داشتند.

نمایندگان مرکز جهانی بکتاشیه، راسیم حسنای، ريیس کمیته ادیان، اقبالی، سفیر جمهوري اسلامي ایران و نمایندگان مجمع جهانی اهل بیت(ع) از ایران، در میان جمع قابل توجهی از مسلمانان و علاقه‌مندان به اهل‌بیت(ع) در اين سمينار شركت داشتند.
 
در این سمینار یک روزه شیخ کمال رکاء در سخنان افتتاحیه این سمینار با معرفی شخصیت و مقام حضرت مهدی(عج) ویژگی‌ها و جايگاه ایشان را عنوان كرد. 

همچنین ريیس کمیته مسلمانان، ريیس کمیته دولتی ادیان آلبانی، نماینده بکتاشیه، رهبر طریقت رفاعیه در مونته‌نگرو، سفیر جمهوري اسلامي ایران در تیرانا و یکی از رهبران طریقت نقشبندیه هر یک سخنانی درباره حضرت مهدی(عج)، لزوم توجه به اهل بیت(ع) و حفظ وحدت و دوستی میان گروه‌های مختلف مسلمانان بیان کردند. 

در اين سمینار کتاب «خورشید مغرب؛ غیبت، انتظار، تکلیف» اثر «محمدرضا حکیمی» که به زبان آلبانیایی ترجمه و منتشر شده است، در جمع حاضران رونمایی شد. 

از ديگر آثار اين نويسنده حوزه دين و انديشه مي‌توان كتاب‌هاي «ترجمه الحیاه»، «الهیات الهی و الهیات بشری»، «150 سال تلاش خونین»، «قیام جاودانه؛ سخنی چند پیرامون عاشورا و آفاق آن»، «دانش مسلمین»، «عقل سرخ؛ بیست مقاله»، «عاشورا، مظلومیتی مضاعف» و «شیخ آقا بزرگ تهرانی» را نام برد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط