سه‌شنبه ۱۷ فروردین ۱۳۸۹ - ۱۵:۵۵
آخرين اثر پدر كيوكوشين كاراته به ايران آمد

مدير مسوول نشر علم‌ و حركت از چاپ كتابي در حوزه ورزش‌هاي رزمي با عنوان « روش كيوكوشين» خبر داد._

روبن شاهورديان در گفت‌وگو با خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا)، اظهار داشت: كتاب «طريقت كيوكوشين» اثر بنيانگذار كيوكوشين كاراته، «ماسوتات سو اوياما» به ارايه اصل فلسفه كيوكوشين كاراته، نه تنها در قالب جسماني آن، بلكه در حوزه روح و روان و ديدگاه مولف كتاب و بنيانگذار اين رشته مي‌پردازد.

وي تصريح كرد: اين اثر در چاپ سوم خود و با هدف افزايش ويژگي‌هاي مثبت ورزش‌هاي رزمي در ميان مخاطبان كه بخش خاصي از جامعه و به ويژه ورزشكاران اين رشته ورزشي را شامل مي‌شود، به چاپ رسيده است.

وي ادامه داد: مولف در اين اثر، خودسازي روان را در اولويت قرار داده، اصل و ريشه كيوكوشين را پرداختن به روح و روان آدمي بيان كرده و ويژگي‌هاي انساني متعالي بودن را برشمرده است.

وي اضافه كرد: به اعتقاد «ماسوتات سو اوياما» كه به سوساي اوياما نيز شهرت دارد، كيوكوشين به شما اين امكان را مي‌دهد تا با سا‌ل‌ها تمرين، خودسازي جسمي و رياضت‌هاي جسمي و روحي به دروني پاك و ذهني آماده دست پيدا كنيد و اين امر تنها با دربرگيري و اجراي منش‌هاي اخلاقي به ثمرخواهد رسيد.

وي افزود: مولف در اين اثر، بخش‌ها يا فصل بندي‌هاي جالب توجهي را قرار داده است كه در ابتدا با تعيين هدف آغاز مي‌شود و در ادامه پشتكار و شهامت را در برمي‌گيرد و پس از آن ادب و نزاكت را به عنوان لازمه موفقيت بيان مي‌كند.

وي ادامه داد: مبحث والدين، يكي از فصل‌هاي قابل توجه در اين كتاب است كه حتي اخلاق و احترام به والدين را براي موفقيت ورزشكاران بيان مي‌كند و پس از آن عشق و ازدواج و ارتباط آن با كيوكوشين را آورده شده است. حفظ پول تنها در حد معقول نيز از ديگر فصل‌هاي كتاب به شمار مي‌رود و آزادي؛ حقيقت نهايي و اهمييت امروزي كاراته نيز از ديگر فصل‌هاي اين اثر به شمار مي‌ورند.

به اعتقاد وي، اگر جوانان و مخاطبان اين رشته ورزشي بخواهند موفقيتي هميشگي و نامي جاودانه از خود باقي گذارند، بايد تفكر استاداني مانند سوساي اوياما را چراغ راه خود قرار دهند تا به كمك كيوكوشين كاراته و منش‌هاي اخلاقي، به اين مهم دست پيدا كنند.

ماس اوياما دان 10 و مبتكر كيوكوشين كاراته است. وي در سال 1923 در جنوب غربي كره جنوبي متولد شد و در سن 9 سالگي به فراگيري هنرهاي رزمي پرداخت. در سن 15 سالگي پدرش وي را به ژاپن فرستاد تا در مؤسسه هواپيمايي جوانان ياماناشي به تعليم بپردازد. وي در سال 1947 موفق شد تمامي قهرمانان كاراته ژاپن را شكست دهد. در سال 1948 ماس اوياما تصميم گرفت به تنهايي در كوهستان به تمرين بپردازد كه اين زمان هفت سال به طول انجاميد.

استاد اویاما مؤلف چندین کتاب کاراته نيز هست. «کاراته چیست؟»، «این کاراته است» و «کاراته پیشرفته» و همچنين «طریقت کیوکوشین» آخرین کتاب‌هاي وي به شمار مي‌روند که درباره مهمترین جنبه‌های فلسفی و اخلاقی کیوکوشین کاراته نگاشته شده‌اند.

سوسای ماسوتاتسو اویاما سرانجام در 73 سالگی (1996 میلادی) و پس از 63 سال زندگی آمیخته با ریاضت در هنرهای رزمی، به علت ابتلا به سرطان ریه، در گذشت.

كتاب «طريقت كيو كوشين» از سوي نشر علم و حركت در شمارگان 2200 نسخه، 144 صفحه و قيمت 30 هزار ريال منتشر شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط