دوشنبه ۴ مرداد ۱۳۸۹ - ۱۵:۲۲
اطلاعات و اسناد محلي از «فرقه دمكرات در سراب» مي‌گويند

اسناد «فرقه دمكرات در سراب» عنوان كتابي است كه رحيم نيكبخت و اصغر حيدري آن را با تكيه بر اسناد محلي و تحليل محتوايي جريانات اين فرقه در سراب به رشته تحرير در آورده‌اند. اين كتاب از سوي كتابخانه مجلس شوراي اسلامي منتشر شده است._

به گزارش خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا) به نقل از روابط عمومي كتابخانه، موزه و مركز اسناد مجلس شوراي اسلامي، آنچه تاكنون درباره‌ فرقه‌ دمكرات آذربايجان در سال‌هاي 1324 و 1325 نوشته شده است به موضوعات كلي آذربايجان و شهر‌هاي بزرگ اختصاص دارد. تاكنون با استناد به اسناد و اطلاعات محلي، تحليل محتوايي از عملكرد فرقه‌ دمكرات در شهر‌هاي كوچك و روستا‌ها انجام نشده بود. اين كتاب از زواياي جديد و با استفاده از اسناد، خاطرات و واقعيت‌هاي منتشر نشده، به معرفي اين تشكل مي‌پردازد.

اين كتاب از دو بخش اصلي با عناوين «مدخل پژوهش» و «اسناد و تصاوير» تشكيل شده است. از موضوعات نخستين بخش اين كتاب مي‌توان به «آشنايي با شهرستان سراب»، «اوضاع سراب در سال‌هاي 1324-1320»، «فرقه‌ دمكرات در سراب»، «شكست فرقه‌ دمكرات‌» و «ترجمه‌ بخش‌هايي از خاطرات غلام يحيي دانشيان» اشاره كرد. 

در اين كتاب علاوه بر پيوست‌ها، نمايه‌هاي نام‌ها، جاي‌ها، احزاب و خاندان‌ها، كتاب‌ها، نشريات و كتابنامه نيز جاي دارند. 

كتابخانه، موزه و مركز اسناد مجلس شوراي اسلامي كتاب «فرقه دمكرات در سراب» را در 344 صفحه، شمارگان 1000 نسخه و بهاي 55000 ريال منتشر كرده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط