سه‌شنبه ۲۷ شهریور ۱۳۸۶ - ۱۰:۳۷
نيمي از اعضاي كتابخانه‌ها حق عضويت نمي‌دهند

نزديك به 50درصد اعضاي كتابخانه‌هاي يزد شامل فرهنگيان، بازنشسته‌ها، افراد تحت پوشش بهزيستي و كميته امام (ره) حق عضويت نمي‌پردازند.

دكتر محمدرضا قانع، مدير كتابخانه هاي عمومي يزد، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا) اعلام كرد با پيشنهاد ايبنا مبني بر حذف حق عضويت در كتابخانه هاي روستايي موافق است و از آن استقبال مي‌كند.

وي خاطرنشان كرد: 33كتابخانه روستايي در سطح استان يزد وجود دارد كه از اين تعداد، 20باب متعلق به نهاد كتابخانه هاي عمومي و 13كتابخانه، تفاهم نامه اي است. از كتابخانه هاي نهادي روستايي در يزد يك باب در يزد، سه كتابخانه در اردكان، سه كتابخانه در بافق، سه باب در تفت، دو كتابخانه در "خاتم"، سه باب در صدوق، يك باب در طبس، يك كتابخانه در ميبد و سه باب در شهرستان يزد قرار دارد.

قانع با بيان اين‌كه حق عضويت در كتابخانه هاي روستايي يزد پنج هزار ريال است، اظهار داشت: حذف حق عضويت در كتابخانه هاي روستايي نه تنها لطمه اي به درآمد كتابخانه ها نمي‌زند؛ بلكه گامي مثبت براي افزايش فرهنگ كتاب‌خواني در روستاها محسوب مي شود.

وي توضيح داد: امور كتابخانه هاي يزد براي افزايش رفاه اعضا و مراجعان به اختصاص كافي نت و پذيرايي رايگان اقدام كرده و در نظر دارد امكانات جنبي چون فتوكپي و پرينت را به صورت رايگان در اختيار مراجعان قرار دهد.

مدير كتابخانه هاي يزد با اعلام اين خبر كه خيران يزدي در حال ساخت هفت كتابخانه روستايي هستند يادآورشد: در سال هاي اخير مشاركت خيران مسجد ساز و مدرسه ساز در امر كتابخانه سازي افزايش يافته است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط