یکشنبه ۱۴ آذر ۱۳۸۹ - ۱۳:۲۳
«چشم‌های خالی مترسک» به بازار نشر آمد

نخستین دفتر شعر امید مردانی بروجنی، برگزیده چهارمین دوره جشنواره شعر فجر، با عنوان «چشم‌های خالی مترسک» توسط انتشارات فصل پنجم منتشر شد. اشاره به آداب و رسوم محلی و مسائل اجتماعی از ویژگی‌های اشعار این دفتر هستند._

مردانی بروجنی در گفت‌و‌گو با خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) گفت: نخستین مجموعه شعرم دربرگیرنده 36 قطعه شعر سپید است که پیرامون موضوعات آزاد، آیینی، دفاع‌مقدس و ادبیات پایداری فلسطین سروده شده‌اند.

وی ادامه داد: پیش‌تر شعرهای این مجموعه را برای چهارمین دوره جشنواره شعر فجر ارسال کرده بودم و در بخش شعر نو این جشنواره به عنوان برگزیده سوم شناخته شدم. چاپ این اشعار در قالب یک مجموعه نیز یکی از هدیه‌های این جشنواره بود.

این شاعر درباره ویژگی اشعارش توضیح داد: اهل استان چهارمحال و بختیاری هستم و باتوجه به این‌که محیط زندگی‌ام محیط کوچکی است و افراد به شدت در غم، اندوه و شادی یکدیگر سهیم هستند در برخی از سروده‌هایم اشاره‌ای به آداب و رسوم مردم این منطقه و مسائل اجتماعی آن‌ها داشته‌ام.

وی به رشته تحصیلی‌اش در دانشگاه اشاره و تصریح کرد: در رشته تئاتر به تحصیل پرداخته‌ام. این امر در فضاهای شعری‌ من تاثیرگذار بوده و این سروده‌ها را از جنبه تصویرپردازی در شعر قوی‌تر و موفق‌تر کرده است.

مردانی بروجنی در ادامه به ارائه توضیحاتی درباره دومین مجموعه شعرش که در دست گردآوری است پرداخت و اظهار داشت: در این دفتر سعی کرده‌ام به عنوان یک شاعر جوان شعر امروز را با اندیشه‌های محلی پیوند بزنم و بیشتر به مسائل اجتماعی و آداب و رسوم منطقه چهارمحال و بختیاری بپردازم.

وی در پایان افزود: این دفتر که هنوز عنوانی برای آن در نظر نگرفته‌ام حدود 50 قطعه شعر سپید را شامل می‌شود که طی سال‌های 1387 تا 1389 سروده شده‌اند و توسط انتشارات فصل پنجم منتشر می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط