شنبه ۱۴ مهر ۱۳۸۶ - ۱۲:۴۶
فيلمنامه"اغماء"بارجوع به آثارمكتوب علامه طباطبايي و آيت الله جوادي آملي نوشته شده است

"عليرضا افخمي" ناظر كيفي مجموعه تلويزيوني "اغماء" با اشاره به اينكه، براي نگارش فيلمنامه "اغماء" از آثار مكتوب و تفسير هاي"علامه طباطبايي" و"آيت الله جوادي آملي" بهره برده ايم، گفت: علاوه بر بهره‌گيري از دانش و آثار مكتوب اين بزرگواران، تحقيقات بسيار زياد ديگري توسط كارشناسان و صاحب نظران مسائل مذهبي و پزشكي جهت نگارش فيلمنامه سريال "اغماء" انجام گرفته است.

"عليرضا افخمي" نويسنده و كارگردان سينما و تلويزيون در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاري كتاب(ايبنا) در پاسخ به انتقادهايي كه در خصوص روايت داستان و نوع شخصيت پردازي سريال "اغماء" شده است،گفت: براي نگارش فيلمنامه و توليد مجموعه تلويزيوني "اغماء" از دانش ،آثار مكتوب و تفسير هاي بسياري از اساتيد كشورمان بهره برديم كه از اين ميان مي توان به آثار و تفاسير"علامه طباطبايي" و آيت الله"جوادي آملي" اشاره كرد.

وي افزود: علاوه بر رجوع به آثار مكتوب و تفاسير اين بزرگواران و صاحب نظران از دانش و نقطه نظرات متخصصان امور پزشكي و مذهبي نظير دكتر سيدمحمود طباطبايي، جراح مغز و اعصاب و دكتر مريم ايرانزاد عضو شوراي سياستگذاري سلامت صداوسيما، دكتر ميرباقري و... بهره برديم تا اين مجموعه تلويزيوني بتواند از نظر كيفيت و ساختار رضايت مخاطبان عام و خاص را به خود جلب كند.

ناظر كيفي مجموعه تلويزيوني "اغماء" همچنين درخصوص انتقادهاي وارده جهت به تصوير كشيدن چهره شيطان در اين سريال گفت: به تصوير كشيدن چهره شيطان از ضروريات قصه ما بوده است به همين دليل با اين نوع انتقادها كه شيطان را نبايد به تصوير كشيد، مخالفم. 

اين نويسنده يادآورشد: طبق تحقيقات به عمل آمده و روايات، شيطان مي تواند در شكل يك انسان و يا يك حيوان نمايان شود و طبق روايات علماي كشورمان اين موجود پليد، تنها نبايد در جسم پيامبران و انبياء و ائمه ظاهر و نمايان شود.

اين كارگردان تلويزيوني در ادامه اقتباس و بكارگيري قصص قرآني در توليد آثار تصويري را بسيار مهم ارزيابي كرد و افزود: تاكنون به اين موضوع خيلي پرداخته نشده است و اگر هم اثري اقتباسي از مفاهيم و قصص قرآن تهيه و توليد شده بسيار ابتدايي بوده است. 

عليرضا افخمي تصريح كرد: اميدوارم با حمايت مديران فرهنگي در سينما و بخصوص تلويزيون كه رسانه اي فراگير است و مخاطبان بي شماري دارد به اين سمت و سو برويم و شاهد افزايش توليد اين گونه آثار از لحاظ محتوايي و هم از نظر ساختاري باشيم.

"اغما" در 30 قسمت 30 دقيقه‌اي در گروه فيلم و سريال شبكه اول سيما ساخته شده است. اين سريال را "سيروس مقدم" بر اساس فيلمنامه اي از "داريوش مختاري" كارگرداني مي‌كند و "عليرضا افخمي" به عنوان ناظر كيفي آنها را همراهي كرده است. 

در اين مجموعه تلويزيوني علاوه بر امين تارخ و شيرين بينا بازيگراني ديگري چون، لعيا زنگنه،نفيسه روشن، ايرج نوذري، ناصر ممدوح، عبدالرضا اكبري، حامد كميلي و... به ايفاي نقش پرداخته اند.رضا جودي تهيه كنندگي اين سريال را برعهده دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط