شنبه ۲۵ دی ۱۳۸۹ - ۱۴:۵۷
«هفتمین مجمع بین‌المللی استادان زبان و ادب فارسی» برگزار می‌شود

«هفتمین مجمع بین‌المللی استادان زبان و ادب فارسی» 28 و 29 دی در تالار علامه امینی دانشگاه تهران برپا می‌شود. در این همایش 30 مقاله برگزیده به صورت شفاهی در پنج نشست اصلی توسط استادان داخلی و خارجی ارائه می‌شود.

عباسعلی وفایی در گفت‌و‌گو با خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) گفت: با توجه به 10 محور پیشنهادی برای ارسال مقالات به دبیرخانه «هفتمین مجمع بین‌المللی استادان زبان و ادب فارسی» بیش از 300 مقاله از داخل و خارج کشور به دبیرخانه این همایش ارسال شد که اغلب این مقالات در کتاب چکیده مقالات همایش منتشر می‌شوند.

وی ادامه داد: پنج نشست اصلی برای این همایش دو روزه درنظر گرفته شده است. «جلوه‌های معنوی زبان و ادبیات فارسی»، «روش‌های آموزش زبان و ادبیات فارسی»، «شعر دوره انقلاب اسلامی»، «ادبیات تطبیقی» و «سیمای جهانی زبان و ادبیات فارسی» عنوان نشست‌های اصلی هستند. در هر یک از این نشست نیز شعرخوانی شاعران را داریم.

دبیر هفتمین مجمع زبان و ادبیات فارسی درباره تعداد مقالاتی که در هر نشست ارائه می‌شود اظهار داشت: حدود پنج یا شش مقاله در هر نشست به صورت شفاهی ارائه می‌شود همچنین همزمان با برپایی همایش کتاب چکیده مقالات نیز در اختیار علاقه‌مندان قرار می‌گیرد.

وی درباره میهامان خارجی حاضر در نشست توضیح داد: بیش از 250 میهمان خارجی از کشورهای مختلف برای شرکت در این همایش دعوت شده‌اند و برخی از آنان در نشست‌ها به ارائه مقالات خود می‌پردازند.

وفایی به برخی از میهمانان حاضر در مراسم افتتاحیه این همایش اشاره و تشریح کرد: مراسم افتتاحیه سه‌شنبه(28 دی) از ساعت 9 و با حضور محمود احمدی‌نژاد رییس جمهور، سیدمحمد حسینی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و محمدباقر خرم‌شاد برگزار می‌شود. همچنین در این مراسم از «نرم‌افزار آموزش زبان و ادبیات فارسی به غیر فارسی‌زبانان»(دو زبانه: انگلیسی و فرانسه) رونمایی می‌شود.

شعرخوانی و اجرای موسیقی توسط گروه سرود معاونت فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از دیگر برنامه‌های مراسم افتتاحیه است.

وی درباره مراسم اختتامیه نیز اظهار داشت: این مراسم چهارشنبه(29 دی) از ساعت 16 و 30 دقیقه و با حضور مسوولان مجمع گسترش زبان و ادبیات فارسی، سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی و غلامعلی حداد عادل، رییس فرهنگستان زبان و ادب فارسی برگزار می‌شود.

وفایی در پایان یادآور شد: امیدواریم کتاب مقالات این همایش که حجمی بیش از 1200 صفحه دارد تا پایان امسال و با همان عنوان همایش منتشر شود.

«هفتمین مجمع بین‌المللی استادان زبان و ادبیات فارسی» از روز سه‌شنبه(28 دی) در تالار علامه امینی دانشگاه تهران آغاز می‌‌شود و تا چهارشنبه(29 دی) ادامه دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط