یکشنبه ۳ بهمن ۱۳۸۹ - ۱۲:۰۴
حمايت از توليد آثار مرتبط با خرده مهارت‌هاي شغلي

موسسه دانش پارسيان كه در راستاي تدوين و انتشار آثار مرتبط با حوزه‌هاي شغلي از جمله انتشار نخستين دايرة‌المعارف شغلي فعاليت دارد، با هدف كاهش مشكلات خرده مهارت‌هاي شغلي، از نويسندگان، مترجمان و تمامي طرح‌هاي مرتبط با اين موضوع از نظر مادي و معنوي حمايت خواهد كرد.

ابراهیم ابراهیم‌ بای‌سلامی، مدير عامل موسسه دانش پارسيان، در گفت‌وگو با خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا)، ضمن اعلام اين خبر، اظهار داشت: هدف اصلي اين موسسه از اجراي اين طرح، گردآوري گروهي از فعالان حوزه‌هاي شغلي اعم از نويسندگان، مترجمان، ناشران و ... است تا با بررسي نقاط ضعف اين حوزه به ويژه در دايره مكتوبات، زمينه‌هاي تدوين و تكميل منابع را برطرف و بستر پيشرفت‌هاي آتي را فراهم سازد.

وي با تاكيد بر اين كه موسسه دانش پارسيان ضمن جهت‌دهي به توليدكنندگان مكتوبات اين حوزه، به صورت مادي و معنوي از اين آثار حمايت مي‌كند و حتي كتاب‌هاي منتشر شده را خريداري و آنها را توزيع خواهد كرد، گفت: يكي از مشكلات اصلي ما در حوزه مشاغل، خرده مهارت‌هاي شغلي‌اند كه بايد با نگاه علمي و تخصصي آنها را بازشناسي و باز تعريف كنيم.

ابراهیم‌ بای‌سلامی در تعريف خرده مهارت‌هاي شغلي‌ گفت: آنها عبارت از پاره‌اي از مهارت‌هايي‌اند كه هر فرد متناسب با جايگاه شغلي كه دارد، بايد نظام‌هايي از رفتارها و مهارت‌هاي مرتبط با آنها را نيز بياموزد و در خود تقويت كند، زيرا رعايت اين دسته از خرده فرهنگ‌ها در افزايش راندمان كاري تاثير به‌سزايي دارند. 

وي مهارت‌ها را اموري غير قابل برنامه‌ريزي در حوزه‌هاي رفتاري دانست و بيان داشت: بايد رفتارهاي الزام شغلي را به مهارت‌هاي شغلي تبديل كنيم تا در برقراري ارتباط مشاغل با مخاطبان و ارتقاي بازده كاري در هر جايگاهي، تاثيرات آنها را مشاهده كينم. متاسفانه خرده مهارت‌هاي شغلي در كشور ما به خوبي بررسي و تبيين نشده‌اند.

موسسه دانش پارسیان اقدام به تالیف و تولید منابع آموزشی در قالب محتوای الکترونیکی(e-content) و غیر الکترونیکی، بانک سوال، تدوین دایره‌المعارف شغلی طبقه‌بندی و شرح جامع مشاغل در 22 جلد كرده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط