سه‌شنبه ۳ اسفند ۱۳۸۹ - ۰۹:۴۳
تمرينات هوازي و غيرهوازي در فوتبال مكتوب شد

كتاب «تمرينات هوازي و غيرهوازي در فوتبال» اثر دكتر حميد خداداد منتشر شد. اين اثر با ارايه تمرينات آمادگي جسماني به بازيكنان فوتبال كمك مي‌كند تا استقامت بدني لازم را براي اجراي توانمندي‌هايشان در طول مسابقه به‌دست آورند.\

مدير مسوول انتشارات ورزش در گفت وگو با خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا)، ضمن اعلام اين خبر بيان داشت: «ويژگي‌هاي تمرينات آمادگي جسماني»، «رشد جسماني و آموزش بازيكنان جوان»، «گرم كردن و برگشت به حالت اوليه»، «برنامه‌ريزي فصلي»، «تمرينات هوازي» و «تمرينات غيرهوازي» عناوين فصول اين كتاب را تشكيل مي‌دهند.

مهدي صادقي ادامه داد: در اين كتاب به عوامل اصلي درباره آمادگي جسماني در فوتبال اشاره شده و مخاطب با تعريف و شرح قابل درك و قابل قبولي از آمادگي جسماني آشنا مي‌شود.

وي افزود: مولف در اين اثر براي فراهم آوردن زيربناي فكري لازم به منظور فهم آمادگي جسماني و تمرينات مربوط، شرح مختصري از چگونگي توليد انرژي در هنگام بازي فوتبال و ديگر فعاليت‌هاي جسماني ارايه كرده است.

مدير مسوول انتشارات ورزش عنوان داشت: در اين نوشتار توضيح مختصري درباره نيازهاي جسماني بازيكنان فوتبال به چشم مي‌خورد كه اين توضيحات، قابليت‌هاي مربوط به آمادگي جسماني در فوتبال را تبيين مي‌كنند.

صادقي در پايان گفت: براي عملكرد مناسب بازيكن در فوتبال، عضلات نياز به انرژي (كارمايه) دارند. انرژي نيز با استفاده يا بدون استفاده از اكسيژن در بدن توليد مي‌شود، لذا نقش اكسيژن در توليد انرژي سيستم هوازي (با حضور اكسيژن) و سيستم غير هوازي (بدون حضور اكسيژن) بسيار موثر است كه هر يك از آنها در اين اثر به طور مفصل توضيح داده‌ شده‌اند.

چاپ دوم كتاب «تمرينات هوازي و غير هوازي در فوتبال» اثر دكتر حميد خداداد در شمارگان 2000 نسخه، 200 صفحه و بهاي 60 هزار ريال به تازگي از سوي انتشارات ورزش منتشر و راهي بازار نشر شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط