دوشنبه ۱۶ اسفند ۱۳۸۹ - ۱۴:۴۱
حضور 700 نويسنده در اختتامیه جشنواره "ادبيات داستاني بسيج"

اختتامیه ششمين دوره جشنواره "ادبيات داستاني بسيج" با حضور 700 نويسنده از سراسر كشور در آبادان برگزار می شود./

اسماعيل اشرفي‌نيا، دبير اجرايي ششمین جشنواره "ادبيات داستاني بسيج" در گفت‌وگو با خبرگزاري كتاب ايران (ايبنا)،‌ اظهار داشت:‌ در مرحله استاني 354 اثر به دبيرخانه جشنواره رسيد و در نهايت از هر استان 10 اثر به مرحله نهايي رسيدند.

وی با اشاره به این که در اختتامیه جشنواره، از هر گروه سني (نوجوانان، جوانان و بزرگسالان)‌ 3 اثر برگزيده و 4 اثر تقديری معرفی می شوند، گفت: 20 داستان برگزيده در قالب كتاب جشنواره ششم به چاپ خواهند رسيد.

اشرفي‌نيا افزود: بيشترين آثاري كه به دبيرخانه جشنواره ارسال شده با موضوع دفاع‌مقدس و 56 درصد کل آثارند. بيشترين شركت كنندگان نیز از استان خراسان رضوي اند.

دبير اجرايي ششمین جشنواره "ادبيات داستاني بسيج" گفت: احمد شاكري، جهانگير خسروشاهي و سهيلا عبدالحسيني در بخش های جوان و بزرگسالان و زهره يزدان‌پناه و عباس جعفري مقدم, در بخش نوجوان، قضاوت آثار ارسال شده را برعهده داشته اند. 

وی خاطر نشان كرد: كارگاه قصه نويسي با حضور عباس جعفري مقدم، سهيلا عبدالحسيني، رضا رسولي و احمد شاكري و كارگاه آسيب‌شناسي ادبيات دفاع مقدس با حضور محمد محمدزاده، در حاشیه مراسم اختتامیه جشنواره برپا خواهند شد.

وي يادآور شد: بازديد نويسندگان و شركت كنندگان از يادمان‌هاي دفاع‌مقدس، تجليل از رزمندگان مردمي و پيشكسوتان دفاع‌مقدس مانند صالح صالحي و خاطره ‌گويي نويسندگانی چون حبيب احمدزاده، از ديگر برنامه‌هاي جنبي اين جشنواره اند.

مراسم اختتاميه ششمين جشنواره" ادبيات داستاني بسيج" با حضور بيش از 700 داستان‌نويس از 17 تا 19 اسفند 89 در شهر آبادان برگزار خواهد شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط