شنبه ۲۱ اسفند ۱۳۸۹ - ۱۴:۰۵
«مباني عمليات رواني» در آستانه نشر

مولف حوزه علوم سياسي از انتشار مجموعه دو جلدي «مباني عمليات رواني» خبر داد و گفت: اين كتاب، اثري ميان رشته‌اي است كه به بررسي عمليات رواني از منظر علوم سياسي، جامعه‌شناسي، روانشناسي و علوم ارتباطات مي‌پردازد و راه‌هاي نفوذ و مبارزه را در قالب تئوري‌ها پيش‌روي مخاطب قرار مي‌دهد.\

مهدي ذوالفقاري در گفت‌وگو با خبرگزاري كتاب ايران (ايبنا)، اظهار داشت: كتاب «مباني عمليات رواني» اثري دو جلدي است كه در جلد نخست به بررسي تئوري‌هاي عمليات رواني مي‌پردازد و در جلد دوم ابعاد عمليات رواني آمريكا عليه جمهوري اسلامي ايران در پرونده هسته‌اي‌ را بررسي مي‌كند.

ذوالفقاري افزود: مباحث جلد نخست در پنج بخش شامل «بررسي تاريخچه»، «تحول مفهوم عمليات رواني با توجه به همخواني»، «افتراق و اشتراك، ابزار‌ها و راهكار‌ها، روش‌ها و اهداف عمليات رواني»، «مخاطب‌پژوهي در فرايند انتشار پيام و عمليات رواني» و «سير عمليات رواني از تاريخ صدر اسلام» مي‌شود و نمونه‌هاي از عمليات‌هاي رواني را به همراه مصاديق ذكر مي‌كند.

مولف اثر افزود: جلد دوم اين اثر در سه بخش گردآوري شده است. بخش نخست با بيان تاريخچه‌اي از مفاهيم عمليات رواني آغاز مي‌شود و بعد از آن پرونده هسته‌اي ايران تاريخچه و فعاليت‌هاي هسته‌اي ايران را مورد بحث مي‌گذارد. بخش دوم اين كتاب توانايي‌هاي هسته‌اي جمهوري اسلامي ايران و بخش سوم ادبيات نظري و وراني را مطرح مي‌كند.

ذوالفقاري درباره ويژگي اين مجموعه دوجلدي در مقايسه با ديگر آثار منتشر شده در اين حوزه گفت: بيشتر كتاب‌هاي حوزه عمليات رواني ترجمه‌اند، اما اين كتاب اثري تاليفي و ميان رشته‌اي است كه بين علوم سياسي، روانشناسي، جامعه‌شناسي و علوم ارتباطات پيوند ايجاد مي‌كند و از نظريه‌هاي مختلف در علوم ارتباطات بهره مي‌گيرد.

مولف اثر تصريح كرد: در گردآوري اين اثر به دنبال ادبيات عملي از عمليات رواني بوده‌ام، زيرا عمليات رواني از جمله مباحثي است كه بيشتر مورد توجه افراد نظامي قرار مي‌گيرد و به دليل ادبيات نظامي و اصطلاحات آن براي دانشجويان به راحتي قابل درك نيست، اما اين كتاب مفاهيم را با اصطلاحاتي روان و اطلاعاتي جامع در اختيار مخاطب قرار مي‌دهد.

وي افزود: اين كتاب، اثري پژوهشي است كه به سفارش دانشگاه امام صادق(ع) گردآوري شده و تا نيمه نخست فصل بهار 1390 منتشر و روانه بازار نشر مي‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط