دوشنبه ۳۰ خرداد ۱۳۹۰ - ۱۰:۳۶
نخستین دفتر شعر موسوی منتشر شد

نخستین دفتر شعر سیدصابر موسوی با عنوان «بغض دیرسال من» توسط انتشارات فصل پنجم منتشر و راهی بازار کتاب شد. شعرهای این مجموعه در قالب غزل سروده شده‌اند.\

موسوی در گفت‌و‌گو با خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) گفت: این مجموعه 30 غزل که منتخبی از سروده‌های 10 سال اخیر من هستند را شامل می‌شود. همچنین کتاب مقدمه‌ای به قلم حمیدرضا شکارسری درباره ویژگی‌های اشعار من از دیدگاه این شاعر دارد.

وی درباره موضوع اشعارش توضیح داد: همان‌گونه که شکارسری نیز در مقدمه کتاب اشاره کرده است موضوعات مختلفی از قبیل مضامین غنایی و مفاهیم دینی در میان اشعار این مجموعه دیده می‌شوند. اما اغلب اشعار درباره غربت انسان در دنیای امروز سروده شده‌اند.

این شاعر با اشاره مجدد به دیدگاه شکارسری درباره ساختار غزل‌هایش ادامه داد: همواره اصول و معیارهای زیبایی‌شناسی غزل کلاسیک را مدنظر داشته‌ام. هر چند برای فراروی از این نوع غزل تلاش‌هایی کرده‌ام و با حفظ اصول زیبایی‌شناسی غزل کلاسیک وارد حوزه غزل مدرن شده‌ام، اما توجه چندانی به معیارهای غزل مدرن نداشته‌ام.

وی در اپایان به معضلات شعر امروز از دیدگاه خودش اشاره و تصریح کرد: شلختگی زبانی و فقر اندیشه به نظر من دو معضل اساسی شعر امروز هستند. برهمین اساس در اشعارم سعی کرده‌ام از این دو معضل دور باشم.

سیدصابر موسوی متولد دوم مرداد 1365 است.

مجموعه غزل «بغض دیرسال من» در 72 صفحه توسط انتشارات فصل پنجم منتشر و راهی بازار کتاب شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط