دوشنبه ۲۳ خرداد ۱۳۹۰ - ۱۰:۵۰
نخستین دفتر شعر آمنه دولت‌آبادی منتشر شد

نخستین مجموعه شعر آمنه دولت‌آبادی با عنوان «سرخ‌ترین سیب بهشت» توسط انتشارات فصل پنجم منتشر شد. شعرهای این مجموعه در قالب غزل سروده شده‌اند.\

دولت‌آبادی در گفت‌و‌گو با خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) گفت: شعرهای این مجموعه طی پنج یا شش سال اخیر و در قالب غزل سروده شده‌اند.

وی درباره تعداد این غزل‌ها و مضمون آن‌ها افزود: حدود 50 غزل را برای این مجموعه در نظر گرفته‌ام که پیرامون موضوعات عاطفی و آیینی سروده شده‌اند.

این شاعر به انتشار اشعارش در برخی از گزینه شعرها اشاره و تشریح کرد: تاکنون برخی از سروده‌های من در گزینه‌های شعر امروز چون «فصل‌های خالی از کبوتر»(برگزیده‌ شعر امروز نیشابور به کوشش خدابخش صفا‌دل)، «ش‍ه‍ود ش‍رق‍ی‌»(گ‍زی‍ده‌ غ‍زل‌ ش‍اع‍ران‌ خ‍راس‍ان‌ ب‍ه‌ ک‍وش‍ش‌ زه‍را م‍ح‍دث‍ی‌خ‍راس‍ان‍ی‌) یا کتاب جشنواره‌های مختلف ادبی منتشر شده‌اند.

وی ادامه داد: برهمین اساس تصمیم گرفتم منتخبی از اشعارم در شش سال اخیر را به صورت مستقل منتشر کنم.

دولت‌آبادی درباره قالب غزل و سرایش اشعارش در این قالب توضیح داد: شعر را با قالب غزل شناخته‌ام و با این قالب ارتباط بهتری برقرار می‌کنم. برهمین اساس این قالب را برای سرایش شعرهایم انتخاب کرده‌ام.

وی یادآور شد: البته در سرایش غزل سعی داشته‌ام از زبانی کاملا امروزی و واژگان و عناصر شعر امروز استفاده کنم.

آمنه دولت‌آبادی متولد 1365 در نیشابور و فارغ‌التحصیل رشته مهندسی برق و الکترونیک است.

دولت‌آبادی حدود شش سال است که فعالیت جدی‌اش در عرصه شعر را آغاز کرده و پیش از انتشار مجموعه شعرش، سروده‌های خود را از طریق وبلاگ و گزیده‌های شعر امروز منتشر کرده است.

همچنین در انجمن‌های ادبی چون «شعر جوان»(نیشابور) و «رابعه» و جلسات شعر علی معلم دامغانی و سعید بیابانکی حضور داشته و معتقد است جلسات شعر نیشابور در شکل‌گیری زبان شعری او تاثیرگذار بوده است.

مجموعه شعر «سرخ‌ترین سیب بهشت) در 56 صفحه توسط انتشارات فصل پنجم منتشر و راهی بازار کتاب شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط