جمعه ۶ اردیبهشت ۱۳۹۲ - ۰۸:۰۰
«هنر دروازه‌بانی» در قاب کتاب نشست

کتاب «هنر دروازه‌بانی» را که علیرضا اسماعیلی با همکاری امیررضا بال‌زاده نوشته‌‌، به تازگی از سوی انتشارات حتمی روانه بازار کتاب شده است.-

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، این کتاب ویژه گروه‌های سنی نوجوانان و جوانان است و مولف آن با استفاده از تجربیات خود کوشیده تا به طور گام به گام، پُست دروازه‌بانی فوتبال را آموزش دهد.

کتاب «هنر دروازه‌بانی» در هشت فصل به ارایه مطالبی با محتوای «دروازه‌بان کیست؟»، «آشنایی با فضای عملکرد یک دروازه‌بان»، «تمرینات تخصصی بدون توپ یک دروازه‌بان»، «تمرینات تخصصی همراه توپ»، «جاگیری و زاویه‌بندی برای دریافت و مهار توپ در چارچوب دروازه»، «جاگیری و زاویه‌بندی برای خروج از دروازه و ضربات ایستگاهی»، «جاگیری و مهار ضربات پنالتی» و «شروع مجدد بازی توسط دروازه‌بان» می‌پردازد.

همچنین در بخش پایانی این نوشتار نکاتی مهم و قابل استفاده‌ برای یک دروازه‌بان نظیر روحیه جمع‌گرایی، ارتباط با سایر بازیکنان، هماهنگی با دفاع‌ها، راهنمایی برای جاگیری مناسب دفاع و هافبک و اعتماد به نفس و جلوگیری از ترس عرضه می‌شود.

در بخشی از کتاب «هنر دروازه‌بانی» نوشته شده است: «دروازه‌بان هنگام گرم کردن عضلات خود، نه تنها بایستی همراه با تیم تمرین گروهی داشته باشد بلکه جدا از تیم بایستی تمرینات خاص خود را که در محدوده هجده قدم است، انجام دهد. فقط قوی بودن عضلات شرط موفقیت برای یک دروازه‌بان نیست و مسئله مهم‌تر از آن انعطاف‌پذیری و چابکی عضلات است.»

نخستین چاپ کتاب «هنر دروازه‌بانی» با شمارگان 500 نسخه، در 94 صفحه و به بهای 65 هزار ريال به تازگی از سوی انتشارات حتمی روانه بازار کتاب شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط