شنبه ۵ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۳:۳۰
ناتالی بابیت 79 ساله شد

ناتالی بابیت، نویسنده کودک و نوجوان و برگزیده جایزه هانس کریستین اندرسن، امروز 79 ساله شد. از این نویسنده تاکنون چهار کتاب به فارسی ترجمه و در ایران منتشر شده است.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، از این نویسنده تاکنون سه کتاب به فارسی ترجمه شده است؛ «تاک خانواده‌ای با عمر جاویدان» با ترجمه محبوبه موسوی و نسرین وکیلی، «در جست و جوی خوشمزه‌ترین» با ترجمه اکرم اکرمی، و «تپه اسرار آمیز نیناک» با ترجمه  فرشاد موتمنی از آثار ترجمه و منتشر شده این نویسنده در ایران هستند.

او تاکنون 19 اثر نوشته و 10 اثر نیز تصویرگری کرده‌بود. «اتوبوسی برای اسب مرده»، «ماه بر بالای خیابان»، «چشمان آماریلیس» و «یه چیزی» برخی دیگر از آثار بابیت هستند.

ناتالی بابیت، نویسنده و تصویرگری کتاب کودک و نوجوان، 28 جولای سال 1932 در آمریکا متولد شد. بابیت در دیتون زندگی می‌کرد و مراحل مقدماتی تحصیل خود را در مدرسه لورا گذراند و پس از آن به کالج رفت. او در این کالج وی با «ساموئل فیشر» آشنا شد و با وی ازدواج کرد. 

همسر بابیت، نویسنده و تصویرگر کتاب کودکان است و تاکنون 49 اثر برای بچه‌ها نوشته و تصویرگری کرده است. زمانی که کارهای زیادی به فیشر پیشنهاد شده بود، ویراستار آثار او، «مایکل دی کاپوئا» به او پیشنهاد داد که بابیت را در تولید کتاب‌های کودک و نوجوان شرکت دهد. پس از نوشتن و تصویرگری دو اثر، بابیت شروع به نوشتن رمان برای بچه‌ها کرد و دومین تلاش او به عنوان نویسنده، جایزه نیوبری را برای این نویسنده به ارمغان آورد.  

کتاب «ماندن در جای دنج» این نویسنده در سال 1975 منتشر شد. این کتاب یکی از آثار پرطرفدار در آن دوران نزد معلمان شد. 

تاکنون دو اثر از این نویسنده تبدیل به فیلم شده ‌است.

بابیت همچنین یکی از اعضای اصلی کمیته ادبیات و کتاب کودکان است که در سال 1982 نیز جایزه هانس کریستین اندرسون را از آن خود کرد. 
 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها