جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۱:۱۶
زندگی‌نامه طلبه شهید محمد کیهانی به‌زودی منتشر می‌شود

روح‌اله قلاوندی، مولف درباره کتاب در دست چاپش گفت: همزمان با گردآوری خاطرات شهید حبیب رحیم در حال گردآوری و تدوین خاطرات یک طلبه شهید هم بودم به نام محمد کیهانی. در تالیف و تدوین زندگی‌نامه شهید کیهانی هم با خانواده، دوستان و هم‌رزمانش مصاحبه کردم.

روح‌اله قلاوندی، مولف و پژوهشگر جنگ به خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) گفت: همزمان با گردآوری خاطرات شهید حبیب رحمی در حال گردآوری و تدوین خاطرات یک طلبه شهید هم بودم به نام محمد کیهانی.

او افزود: در تالیف و تدوین زندگی‌نامه شهید کیهانی هم با خانواده، دوستان و همرزمانش مصاحبه کردم که فعلاً ۳۴ روایت درباره او به دست آمد. محمد کیهانی، بچه‌محل ما بود و او را می‌شناختم. در ماه محرم با هم در یک هیات سینه زدیم. نگارش زندگی‌نامه شهید کیهانی متفاوت بود اگرچه او را می‌شناختم، اما پژوهش و مصاحبه جای خود را داشت و در تالیف زندگی‌نامه او با کتاب اول قدری تفاوت شیوه وجود داشت که وقتی کتاب چاپ شود، متوجه خواهید شد که روایات متعدد در یک قالب گردآوری شده و زندگی این طلبه شهید را روایت می‌کند.

محمد کیهانی در بیستم آذر ماه سال ۱۳۵۷ همزمان با شب عاشورا، در خانواده مذهبی در اندیمشک دیده به جهان گشود. او تحصیلات ابتدایی و راهنمایی را در آن شهرستان سپری کرد و در سال ۱۳۷۴ به کسوت طلبگی درآمد. تحصیلات مقدماتی حوزوی را در مدرسه علمیه اصفهان طی کرد. محمد در مدت اقامتش در اصفهان در سال ۱۳۷۶ ازدواج کرد و جهت ادامه تحصیل در سال ۱۳۷۹ راهی حوزه علمیه قم شد و تا سال ۱۳۸۵ در آن شهر مقدس زندگی کرد؛ وی سپس به شهرستان اندیمشک بازگشت و همچنان تحصیلات حوزوی را ادامه داد.

شهید محمد کیهانی سال ۸۸ به همراه همسر و سه فرزندش به نام های کمیل، میثم و مقداد به اهواز مهاجرت کرد و پس از مدتی در معاونت فرهنگی شهرداری اهواز مشغول به کار شد. در سال ۹۴ برای شرکت در جبهه های نبرد حق علیه باطل به سوریه شتافت و پس از ۶ دوره حضور در سوریه در تاریخ ۹ آبان ۱۳۹۵ در منطقه سه هزار واقع در جنوب غرب حلب به دست تک تیرانداز ملعون داعش از ناحیه سر مورد اصابت گلوله قرار گرفت و به فیض عظیم شهادت نائل شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها