پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ - ۰۹:۱۳
بیش از ۱۷۰ هزار جلد کتاب در مراکز فرهنگی هنری استان وجود دارد

ایلام- مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان ایلام گفت: بیش از ۱۷۰ هزار جلد کتاب در موضوعات مختلف برای کودکان و نوجوانان و اولیای تربیتی در مراکز فرهنگی هنری کانون استان وجود دارد.

فاطمه رستگار در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در ایلام اظهار داشت: کتاب، محوری‌ترین و مهمترین ابزار تربیتی و فرهنگی در مراکز فرهنگی هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان است که فعالیت‌های فرهنگی، هنری، ادبی، علمی و پژوهشی بر محور آن اجرا می‌شود.

وی ادامه داد: معرفی کتاب، معرفی نویسنده و شاعر و تصویرگر، روخوانی، بحث کتاب، نقد و بررسی، تصویرسازی، استفاده از کتاب در قصه‌گویی و تهیه متون نمایش عروسکی و … از کارکردهای این ابزار مؤثر فرهنگی در مراکز کانون استان ایلام است.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان ایلام ادامه داد: امانت کتاب به اعضای کودک و نوجوان یکی از مهمترین اقدامات فرهنگی مربیان کانون است که در طول سال و به طور مستمر و مداوم انجام می شود.

این مسئول فرهنگی ادامه داد: کتاب های موجود در مراکز را موضوعات دینی و مذهبی و آشنایی با سیره و شیوه زندگی امامان معصوم (ع)، ادبیات، شعر، داستان و رمان‌های تاریخی، مهارت‌های زندگی، هنری، علمی و سرگرمی، داستان‌های محلی و فولکلور، متل‌ها، افسانه‌ها و اسطوره‌ها، ورزشی، قصه‌های عامیانه و ادبیات کهن ادبیات دفاع مقدس و پایداری و کتاب‌های مرجع و دایره‌المعارف و … تشکیل می‌دهند که به اعضای کودک و نوجوان امانت داده می‌شوند.

به گزارش ایبنا؛ بیش از ۱۷۰ هزار جلد کتاب در مراکز ثابت فرهنگی هنری، سیار روستایی و کتابخانه پستی اداره‌کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان ایلام وجود دارد که در اختیار کودکان و نوجوانان و مربیان و اولیای تربیتی قرار داده می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها