یکشنبه ۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۸:۴۶
تشکیل نخستین کارگروه مجازی بنیاد سعدی با نمایندگی بنگلادش

نخستین کارگروه مجازی بنیاد سعدی با نمایندگی بنگلادش با هدف بررسی وضعیت آموزش زبان فارسی در این کشور با حضور نمایندگان بنیاد سعدی و سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)،  در ادامه نشست‌های مجازی بررسی آخرین وضعیت زبان فارسی در نمایندگی‌های بنیاد سعدی در جهان، کارگروه کشور بنگلادش برگزار شد.

 در این نشست، سیدرضا میرمحمدی، رایزن فرهنگی ایران ضمن مطرح کردن موضوعاتی ازجمله وجود گروه‌‌های زبان و ادبیات فارسی دانشگاه‌‌های بنگلادش در سه شهر داکا، راجشاهی و چیتاگنگ، تحصیل ۱۰۰۰ دانشجوی زبان و ادبیات فارسی در این کشور و تجهیز آزمایشگاه زبان دانشگاه داکا به همت بنیاد سعدی، بر نقش تبادل دانشجو و استاد و همکاری‌‌های دانشگاهی در ایجاد ظرفیت‌‌های لازم برای آموزش زبان فارسی تاکید کرد.

همچنین شرکت‌کنندگان در این نشست، بررسی امکان راتبه‌‌های تحصیلی، عرضه الکترونیک کتاب‌‌های بنیاد سعدی، انتشار منابع بنیاد سعدی در بنگلادش، استفاده از ظرفیت مدرسه تابستانی و دوره دانش‌‌افزایی در بنگلادش و فراهم‌کردن امکان استفاده رایگان از کتابخانه دیجیتال آزفا را ازجمله روش‌های مؤثر درجهت ترویج آموزش زبان فارسی در این کشور دانستند.
 
 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها