سه‌شنبه ۱ آبان ۱۳۸۶ - ۱۱:۲۹
وفايي: آثار معين تا زمان هست، پويا و جاويد خواهد ماند

عباسعلي وفايي، رييس مركز گسترش زبان و ادب فارسي و استاد ادبيات دانشگاه علامه طباطبايي، آثار دكتر محمدمعين را آثاري پويا و جاويد دانست كه تا زمان هست، تاثير ارزشمند خود را براي دانشجويان و پژوهندگان فرهنگ ايراني خواهند داشت.

به گزارش خبرگزاري كتاب ايران (ايبنا)، وفايي درباره دليل برگزاري اين نكوداشت،گفت:در دبيرخانه شوراي گسترش زبان و ادب فارسي و نيز، مركز گسترش زبان و ادب فارسي، رسمي نهاده شده مبني بر تقدير و تجليل از فرهيختگان و بزرگان حوزه زبان و ادب فارسي در سراسر جهان. 

وي ادامه داد: امسال از سوي مشاور محترم وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي، آقاي اصغرنيا، نامه‌اي رسيد مبني بر درخواست برپايي نكوداشت دكتر محمدمعين. ما نيز وظيفه خود دانستيم كه اين نكوداشت را در چنين زماني كه دانشجويان هم حضوردارند، در دانشكده ادبيات دانشگاه علامه‌طباطبايي برگزار كنيم. 

وفايي با اشاره به اين كه دكتر معين حق بزرگي بر ادبيات و زبان اين مرز و بوم دارد، اضافه كرد: در سال گذشته ما برنامه‌هايي مبني بر تجليل از استادان غيرايراني ادب فارسي داشتيم كه امسال نيز در دي‌ماه، دنبال خواهد شد. طرحي نيز ارايه كرده‌ايم كه در صورت تصويب،از سفرا و رايزنان فرهنگي فعال در حوزه زبان و ادب فارسي تقدير به عمل آيد. 

وي در پايان گفت:اميدواريم برگزاري چنين نكوداشت‌هايي براي دانشجويان الگويي باشد كه با تمام قوت، راه بزرگان سخت‌كوشي چون دكتر معين را بپيمايند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط