یکشنبه ۲۱ فروردین ۱۳۹۰ - ۱۶:۰۴
نصب مجسمه ادبای مشهور در اودسای اوكراين

مجسمه ادبای سرشناس قرن بیستم استان اودسای روسیه که اكنون بخشي از اوكراين است، در باغ موزه ادبی شهر اودسا نصب شد._

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) به نقل از "ریگنوم رو"ی روسیه، مراسم نصب این مجسمه‌ها با حضور مسولان و مقامات شهر و استان اودسا انجام شد. 

در این باغ مجسمه های ادیبان مشهور این استان که در سطح جهانی شناخته می‌شوند چون والینین کاتایف، یوری آلیشو، ادوارد باگریتسکی، اسحاق بابل، ویرا اینبیر، سمیان کرسن اف نصب شد. 

مجسمه ساز مشهور روسی لئونید لیپتوگ مجسمه هر یک از این نویسنده‌ها را به صورت فرشته بالدار ساخته است. این هنرمند درباره دلیل ساخت مشابه این مجسمه‌ها گفته است که از آنجا که همه آنها در قرن بیستم به سربرده‌اند و پرورده یک مکتب ادبی بودند و سرنوشت آنها هم به صورت فاجعه‌آمیزی به پایان رسیده، تصمیم گرفته تا آنها را به صورت فرشتگان نجات استان اودسا تجسم کند. 

این مجموعه هنری که در باغی در استان اودسا قرار دارد از دیدنی‌های جذاب این منطقه محسوب می شود. در طول 16 سالی که از بنیاد این باغ می گذرد به جز این مجسمه ها، مجسمه‌های دیگر شخصیت‌های سرشناس ادبی این استان مثل رابیناویچ پدر طنز این منطقه، میخایل ژوانستکی، الف و پتروف، کنستانتین پائوستاوسکی، نویسندگان معروف روسی که زاده این استان هستند، در این مکان گرد آمده است.
 
گزارشگر: شاه منصور شاه میرزا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها