شنبه ۲۰ فروردین ۱۳۹۰ - ۱۵:۲۶
«ديپلماسي جمهوري اسلامي ايران» مشخص شد

جهانبخش ايزدي كتاب «ديپلماسي جمهوري اسلامي ايران(سياست خارجي، انرژي، هسته‌اي)» را نوشت. اين اثر از سوي موسسه فرهنگي مطالعات و تحقيقات بين‌المللي ابرار معاصر تهران منتشر شده است._

به گزارش خبرگزاري كتاب ايران (ايبنا)، اين نوشتار در سه فصل با عنوان‌هاي «ديپلماسي و سياست خارجي جمهوري اسلامي ايران»‌، «ديپلماسي انرژي ايران» و «ديپلماسي هسته‌اي ايران» تهيه و تنظيم شده است.

در بخشي از اين اثر آمده است: «مديركل آژانس، عالي‌ترين مامور اداري است و رياست كاركنان آژانس را به عهده دارد. وي را هيات مديره (شوراي حكام) با تصويب كنفرانس عمومي براي مدت چهار سال تعيين مي‌كند. مديركل وظايف خود را طبق مقررات وضع شده از سوي هيات مديره انجام مي‌دهد. مديركل و كارمندان در انجام وظايف خود از هيچ مقامي غير از آژانس كسب تكليف و قبول دستور نخواهد كرد و از هر اقدامي كه ممكن است در وضع آنان به عنوان كارمند آژانس موثر باشد، خودداري خواهند ورزيد و هيچ سرّ صنعتي يا اطلاعات محرمانه ديگر را افشا نخواهد كرد. مديركل، افزون بر مديريت كاركنان و امور مالي و تنظيم و برآورد بودجه ساليانه، انجام همه تماس‌ها و روابط خارجي آژانس با دولت‌ها، سازمان‌ها و اشخاص را عهده‌ دار است.»‌

از ديگر موضوعات اين اثر مي‌توان به مفاهيم كليدي، ادوار سياست خارجي جمهوري اسلامي ايران، تحولات و رخدادهاي عمده، نوع حاكميت و رفتار سياسي، گفتمان دفاع، تثبيت نظام و وقوع جنگ تحميلي هشت ساله، نقدي بر تصميم‌گيري و تصميم‌سازي در ساختار ديپلماسي جمهوري اسلامي ايران، معنا و مفهوم ديپلماسي انرژي، پيشينه فعاليت‌هاي هسته‌اي ايران، فضاي گفتماني حاكم بر ديپلماسي، ديپلماسي معاوضه و آسيب‌شناسي ديپلماسي هسته‌اي اشاره كرد.

چاپ نخست كتاب «دييپلماسي جمهوري اسلامي ايران(سياست خارجي، انرژي، هسته‌اي)» در شمارگان 2000 نسخه، 236 صفحه و بهاي 44000 ريال روانه بازار كتاب شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها