دوشنبه ۲۹ فروردین ۱۳۹۰ - ۱۵:۵۴
نقد چهره قارون در قرآن

دكتر مصطفي ذاكري، تاليف «تك‌نگاري‌هايي درباره قارون در قرآن» را به پايان رساند. او در اين اثر با استناد به فرمايشات خداوند در اين كتاب آسماني، به نقد ساير مطالب و داستان‌هايي مي‌پردازد كه درباره قارون وجود دارند./

دكتراي زبان‌شناسي و استاد ادبيات دانشگاه در گفت‌وگو با خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا)، درباره اين اثر تاليفي‌اش عنوان كرد: در قرآن كريم آياتي درباره قارون جاي دارند كه با بررسي آن آيات و معاني‌شان، نوعي تفسير موضوعي درباره قارون ارايه كرده‌ام.

وي با تاكيد بر اين كه اعتقاد دارد تفاسير قرآني بايد به صورت موضوعي تدوين شوند و نگارش تفسير كامل قرآن كاري است كه از عهده يك نفر ساخته نيست، گفت: با توجه به اين كه زبان‌شناسم، كوشيده ام با دقت در تك تك كلمات قرآن كريم معناي آيات را دريابم.

نويسنده كتاب «اسلام و مسيحيت» با استناد به داده‌هاي قرآني، ساير مطالبي را كه درباره قارون در متون و داستان‌هاي ديگر آمده‌اند، در اثر جديدش نقد كرده است.

دكتر ذاكري هنوز ناشر «تك‌نگاري‌هايي درباره قارون در قرآن» را مشخص نكرده است. وي همچنين كتاب «فرهنگ مفاهيم» كه فرهنگ لغات مترادف‌ها و مجموعه‌هاست و در حدود پنج هزار صفحه به رشته تحرير درآورده را در نوبت انتشار دارد. اين اثر بر خلاف صورت معمول لغت‌نامه‌ها كه به ترتيب الفبايي تنظيم شده‌اند، به تبيين مفاهيم و مترادف‌ها مي‌پردازد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط