چهارشنبه ۳۱ فروردین ۱۳۹۰ - ۱۴:۱۶
ماجراهای ناگوار در سيرك آدمخوار

«سيرك آدمخوار» نهمين جلد از «ماجراهاي ناگوار» اثر «لموني اسنيكت» است كه انتشارات قدياني آن را با ترجمه‌ي فرزانه كريمي در دست انتشار دارد.

ايبنا نوجوان: فرزانه كريمي مترجم مجموعه‌ي «ماجراهاي ناگوار» درباره‌ي اين كتاب گفت: ماجراهاي ناگوار داستان سه خواهر و برادر است كه پدر و مادرشان را از دست مي‌دهند و در اقداماتي ماجراجويانه تلاش مي‌كنند ثروت‌شان را از دست افراد بدجنس حفظ كنند.

كريمي كه پيش از اين مجموعه رمان نوجوان با نام «نبرد با شياطين» از دارن شان را براي انتشارات قدياني ترجمه كرده است، افزود: ماجراهاي ناگوار جزو كتاب‌هاي فانتزي قرار مي‌گيرد و مي‌توان تلاش‌ نوجوانان اين داستان براي كمك به يكديگر و پيش بردن اهداف‌شان‌ را مهم‌ترين ويژگي اين مجموعه دانست.

كريمي كه كتاب‌هاي فراواني در حوزه‌ي فانتزي ترجمه كرده است  درباره‌ي نقش ترجمه‌ها براي توليد آثار تاليفي در حوزه‌ي فانتزي گفت: خواندن هر اثر و حتي ديدن يا شنيدن درباره‌ي موضوعي به نويسنده ايده مي‌دهد؛ اما نمي‌توان به‌طور قطع گفت كه ترجمه‌ها در حوزه‌ي فانتزي سبب گسترش تاليف در اين حوزه شده يا اصلا نويسندگان داخلي از ترجمه‌ها الهام گرفته‌اند.

اين مترجم افزود: «ماجراهاي ناگوار» اثر لموني اسنيكت، مجموعه‌اي 13 جلدي است كه جلدهاي ديگر آن نيز منتشر خواهد شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها