سه‌شنبه ۸ آبان ۱۳۸۶ - ۱۲:۰۴
نمايش بخشي از آثار "قيصر"در خانه سينما

ناصر صفاريان با اعلام اين خبر تصريح كرد: با توجه به درگذشت تاسف بار زنده ياد "قيصرامين پور" آثار اين شاعر بزرگ در قالب يك برنامه شش دقيقه اي در برنامه امروز "هفته فيلم مستند" كه در خانه سينما برپا است، پخش خواهد شد.

"ناصر صفاريان" نويسنده و فيلمساز در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاري كتاب(ايبنا) با اعلام اين خبر گفت: هفته فيلم مستند با عنوان " ۲۵+۶ "هم اكنون در خانه سينما در حال برگزاري است، بنابراين در ابتداي يكي از سانس ها امروز، حدود 6 دقيقه به آثار ماندگار زنده ياد "قيصرامين پور" خواهيم پرداخت. 

برنامه هفته فيلم مستند با عنوان "‪ " ۲۵+۶‬ از ‪۷‬ تا ‪ ۱۱‬آبان ماه سال جاري در سالن نمايش‌خانه سينما برگزار مي‌شود و ناصر صفاريان دبير اين رويداد فرهنگي است.

قيصر امين پور دوم ارديبهشت ماه سال ‪ ۱۳۳۸‬در دزفول به دنيا آمد. وي تحصيلات ابتدايي و متوسطه خود را در گتوند و دزفول به پايان برد سپس به تهران آمد و در سال ‪ ۱۳۶۸‬دكتراي خود را در رشته زبان و ادبيات فارسي از دانشگاه تهران اخذ كرد.

وي فعاليت هنري خود را از حوزه انديشه و هنر اسلامي در سال ‪ ۱۳۵۸‬آغاز كرد.

در سال ‪ ۱۳۶۷‬سردبير مجله سروش نوجوان شد و از همان سال تا پايان عمر در دانشگاه الزهرا و دانشگاه تهران به تدريس اشتغال داشته است.

مرحوم امين پور در سال ‪ ۱۳۸۲‬نيز به عنوان عضو فرهنگستان ادب و زبان فارسي انتخاب شد.

مجموعه شعر،"گزيده اشعار مرواريد"، " تنفس صبح" ، منظومه ظهر روز دهم" ، " آينه‌هاي ناگهان" از جمله آثار امين پور است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط