جمعه ۶ خرداد ۱۳۹۰ - ۱۴:۳۰
نخستين كتاب "فرماندهان دفاع‌مقدس" منتشر شد

اولين كتاب مجموعه "فرماندهان دفاع‌مقدس" با محوريت بررسي نقش سردار سرلشكر شهيد "احمد كاظمي" در دوران جنگ‌ وارد بازار نشر شده است. اين اثر شامل مقالات، سخنراني‌ها و گفت‌وگوهاي فرماندهان و محققان جنگ درباره اين شهيد است._

به گزارش خبرگزاري كتاب ايران (ايبنا) اولين اثر مجموعه "فرماندهان دفاع‌مقدس" در 10 فصل، ديدگاه‌هاي "محسن رضايي"، "غلامعلي رشيد"، "مصطفي ايزدي"، "حسين علايي"، "محمد دروديان" و "حسن روحاني" را درباره شهيد احمد كاظمي دربر دارد.

همچنين برخي از مقالات منتشر شده در «نگين ايران» (فصلنامه مطالعات جنگ ايران و عراق) درباره اين فرمانده شهيد، در كتاب "شهيد احمد كاظمي" جاي گرفته و چينش اين مقالات در كنار متن سخنراني‌ها، گفت‌وگوها و نقل خاطرات از سوي دوستان، نزديكان و همرزمان اين فرمانده شهيد پاسدار، ارزش اين اثر را دو چندان كرده است.

نقش فرماندهي شهيد احمد كاظمي در مباحثي از كتاب، مانند "پيروزي و ابتكارات راهبردي متعدد در عمليات‌ها"، "فرماندهي و مديريت قوي در كردستان و قرارگاه حمزه سيدالشهدا (ع)" و "از بين بردن تمامي زمينه‌هاي فعاليت‌ گروهك‌هاي ضد انقلاب در غرب" تشريح شده است.

يكي ديگر از بخش‌هاي كتاب "شهيد احمد كاظمي"، به متن سخنراني اين فرمانده جنگ در جمع رزمندگان در پايگاه انبياء(ع) شوشتر، در دوران پس از پذيرش قطعنامه 598 اختصاص داده شده كه در آن به تجزيه و تحليل عوامل موثر در پايان جنگ پرداخته است.

كتاب "شهيد احمد كاظمي" در قطع رقعي و 312 صفحه، با شمارگان 3 هزار نسخه و بهاي 45 هزار ريال، به همت مركز اسناد و تحقيقات دفاع‌مقدس به چاپ رسيده است.

سردار سرلشكر احمد كاظمي، به همراه جمعي از فرماندهان سپاه پاسداران، روز نوزدهم دي ماه سال 1384 و در آستانه روز عرفه، در حادثه سقوط هواپيماي جت فالكون به شهادت رسيدند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط