شنبه ۷ خرداد ۱۳۹۰ - ۱۱:۲۱
نويسنده «آب و سراب» به سراغ «اکنکار» رفت

پنجمين جلد مجموعه «آب و سراب» به نقد افكار مكتب نوپديد «اکنکار» اختصاص دارد. نويسنده اين اثر كه در اين مجموعه به نقد عرفان‌هاي نوظهور مي‌پردازد، تنقيح افكار نوجوانان و معرفي راه‌هاي دستيابي به عرفان حقيقي را دليل اصلي نگارش اين مجموعه خواند.\

حجت‌الاسلام قادر فاضلي در گفت‌وگو با خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا)، نقدهاي چهار جلد قبلي اين مجموعه را معطوف به عرفان‌هاي هندي و سرخپوستي كه در شمار عرفان‌هاي آمريكايي‌اند، خواند و بيان داشت: هريك از اين فرقه ها، آراي خاص خود را دارند و متاسفانه در ايران نيز طرفداراني پيدا كرده‌اند.

مدير مسوول انتشارات فضيلت، بررسي حقيقت اين عرفان‌ها را با هدف راهنمايي نسل جوان جامعه و افرادي كه به اين سو كشيده شده‌اند، هدف اصلي نگارش اين كتاب برشمرد و گفت: قرار است اين كتاب تا دو ماه آينده در شمارگان 3000 نسخه و 240 صفحه روانه بازار كتاب شود.

مکتب جدید اکنکار (دین صورت و نور) مکتبی است که سال 1965ميلادي توسط «پال توئیچل» به جهان معرفی شد. پال در سال 1965ميلادي کارگاه‌های آموزشی سفر روح را در کالیفرنیا دایر و آموزش‌نامه‌های اکنکار را عرضه کرد.

مکتب اکنکار، یک عرفان آمریکایی و از زیرشاخه‌های عرفان سرخپوستی به شمار مي‌آيد، اما رگه‌های عرفان شرقی (هندویسم و بودیسم) در آن به وفور یافت می‌شود. این مکتب، تلفیقی از آموزه‌های ادیان الهی و غیرالهی است.

اکنکار گاه خود را دارای قوانین و اصول مدون و مشخص معرفی می‌کند و گاه در برخورد با ساير ادیان، به قوانین شفاهی روی مي‌آورد و آنها را رد می‌کند! اکنکار به جای تبدیل شدن به یک عقیده مدون(سایر ادیان) تنها به واسطه تعالیم شفاهی انتقال داده می‌شود!

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط