يك كارشناس علوم اجتماعي، تدوين «منبعشناسي تحليلي جامعهشناسي تبليغ ديني در ايران» را به نيمه راه رساند. وي از اين اثر به عنوان معرفي منابع حوزه جامعهشناسي ياد كرد كه معطوف به تبليغ ديناند و متغيرهايي را بازگو و تحليل ميكند كه وزن بيشتري در تبليغات جامعهشناسي ديني دارند.\
وي با اشاره به اين كه اين پژوهش ميكوشد با دستهبندي عوامل سطوح خرد و كلان اين حوزه، تحليلي جامعهشناسانه و كاربردي بر اساس وزن متغيرها در واقعيت ارايه دهد، تصريح كرد: نتايج اين پژوهش در آينده تاثيرات فراواني را در بررسي وضعيت اجتماعي ايران از نظر فرهنگي، سياسي، اقتصادي و ... خواهد داشت.
ميرسندسي با اشاره به بخشهايي از اين پژوهش، بررسي وضعيت مبلغان ديني كه اغلب روحانيوناند و پيش از انقلاب در مقام مقابله با حكومت عمل ميكردند و اكنون جايگاهي كاملا متمايز در نظام حكومتي دارند، يادآور شد: جداي از مبلغان ديني، سياستگذاران و برنامهريزان تبليغ، مخاطبان اصلي اين اثر به شمار ميآيند.
قرار است «منبعشناسي تحليلي جامعهشناسي تبليغ ديني در ايران» را پژوهشگاه علوم فرهنگ اسلامي(پژوهشكده دين و انديشه معاصر خراسان) در حجمي حدود 200 صفحه به چاپ رساند.
نظر شما