شنبه ۴ تیر ۱۳۹۰ - ۱۱:۴۹
شاعران از شعارزدگي دوري كنند

مجموعه شعر دفاع‌مقدس سلمان نظافت‌يزدي با عنوان "سرزمين هزار خورشيد" و با مقدمه حميدرضا شكارسري، توسط انتشارات فصل‌پنجم وارد بازار نشر شده است. وي معتقد است كه بايد نگاهي نو به مقوله شعر داشت و از شعارزدگي دوري كرد.\

سلمان نظافت يزدي در گفت‌وگو با خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا) تصريح كرد: 35 قطعه شعر سپيد و طرح با موضوع دفاع‌مقدس در كتاب "سرزمين هزار خورشيد" جاي گرفته‌اند.

وي افزود: حميدرضا شكارسري در مقدمه اين مجموعه شعر، به ارزيابي آثار من پرداخته و تاكيد كرده كه بر خلاف نظر برخي از شاعران، مبني بر پايان يافتن دوران شعرسرايي درباره جنگ ‌تحميلي عراق عليه ايران، مجموعه آثاري مانند "سرزمين هزار خورشيد" نشان‌دهنده پويايي اين جريان در ميان شاعران و نسل پس از جنگ است.

اين شاعر جوان خاطرنشان كرد: من در اين مجموعه شعر، نگاه اجتماعي به دفاع‌مقدس داشته‌ام و به بازگويي حال و هواي بعد از جنگ و دغدغه‌هاي اين دوران پرداخته‌ام.

نظافت‌يزدي با اشاره به الهام‌بخشي فرزندان شهدا در خلق اشعار دفاع‌مقدس اظهار داشت: من با اين قشر ارتباط دارم و سعي كرده‌ام كه علاوه بر بيان درد دل آن‌ها در قالب شعر، از شعار زدگي دوري كنم.

خالق مجموعه شعر "كافور عطر خوبي است" با تاكيد بر لزوم نگاهي نو به جنگ در حوزه شعر اضافه كرد: شاعران بايد به اندازه كافي از عنصر عاطفه در سرايش اشعار دفاع‌مقدس استفاده كنند تا مخاطب، آزار نبيند.

سلمان نظافت يزدي در پايان تاكيد كرد: متاسفانه به شاعران حوزه دفاع‌مقدس، برچسب‌هايي مي‌زنند و اين موضوع، هميشه دغدغه من بوده و سعي كرده‌ام كه در مجموعه شعر "سرزمين هزار خورشيد" ثابت كنم كه نگاه سياسي به دفاع‌مقدس، غلط است و مقوله‌هاي شهيد و شهادت در تاريخ جاودانه‌اند.

مجموعه شعر "سرزمين هزار خورشيد" در قطع رقعي و 80 صفحه، با شمارگان 2 هزار نسخه و بهاي 17هزار ريال، به همت انتشارات فصل پنجم وارد بازار نشر شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط