سه‌شنبه ۱۴ تیر ۱۳۹۰ - ۱۳:۱۸
كتابخانه تخصصي تاريخ مجلس ايجاد مي‌شود

رييس مركز اسناد كتابخانه مجلس شوراي اسلامي با اشاره به راه‌اندازي «واحد تحقيقات تاريخ مجلس» به عنوان يكي از واحدهاي دهگانه اين بخش گفت: راه‌اندازي كتابخانه تخصصي تاريخ مجلس، نظارت بر تحقيقات و اطلاع‌رساني در اين حوزه در شمار اهداف اين واحد محسوب مي‌شوند./

علي ططري در گفت‌وگو با خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا)، با اشاره به اين كه اين واحد به پيشنهاد رييس كتابخانه مجلس در سال گذشته ایجاد شد، اما به طور رسمي از ابتداي تير ماه سال جاري فعاليت‌هاي خود را تداوم بخشيد، اظهار داشت:‌ نخستين طرح اين بخش، ايجاد كتابخانه‌اي تخصصي در حوزه تاريخ پارلمان و مجلس است.

وي نظارت و برگزاري همايش‌ها و نشست‌هاي تخصصي حوزه تاريخ مجلس را از ديگر رسالت‌هاي اين واحد دانست و گفت: قرار است در كتابخانه تخصصي پارلمان، تمامي آثار مرتبط با تاريخ مجلس در ايران و خارج از كشور در حوزه نهاد قانون‌گذار و پارلمان جمع‌آوري شوند و به صورت ديجيتال يا نسخه كاغذي در اختيار مخاطبان و پژوهشگران قرار گيرند. همچنين گردآوري تازه‌هاي نشر و اطلاعات كتاب‌هاي در حال انتشار از ديگر برنامه‌ها محسوب مي‌شود.

مدرس و پژوهشگر تاريخ معاصر، نظارت بر طرح‌هاي پژوهشي را كه در مركز اسناد تعريف مي‌شوند از ديگر وظايف واحد تحقيقات تاريخ مجلس توصيف كرد و بيان داشت: تاكنون اين بخش متولي دقيقي نداشت و كارهاي داوري اين آثار بر عهده رياست مركز اسناد بود.

ططري فعال‌سازي بخش اطلاع‌رساني و تحقيقات را از ديگر اهداف اين واحد خواند و گفت: مي‌خواهيم در اين باره مراوداتي نيز با ساير مراكز مرتبط خارج از كشور داشته باشيم تا ضمن آگاهي از فعاليت‌هاي آنها، چنين مجامعي را از رخدادهاي پژوهشي ايران باخبر كنيم.

رييس مركز اسناد كتابخانه مجلس شوراي اسلامي كاهش انعقاد طرح‌هاي پژوهشي مركز اسناد و انتشار دستاوردهاي 60 طرح قبلي در قالب كتاب را از رويكردهاي اين بخش خواند و بيان داشت: از اين پس با تدوين آيين‌نامه، تمامي اقدامات به صورت علمي دسته‌بندي خواهند شد. همچنين برگزاري سومين نشست تاريخ مجلس در خرداد ماه سال 91 از جمله برنامه‌هاي اين واحد به شمار مي‌آيد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط