سه‌شنبه ۲۱ تیر ۱۳۹۰ - ۱۱:۴۲
روش سپاه در دفاع مقدس، درس دانشگاهی شود

برترين نويسنده هفتمين همايش انتخاب كتاب سال سپاه و پاسداران اهل‌قلم، گفت: سپاه درباره دفاع‌مقدس، داراي سبكي خاص است كه تجربيات آن بايد به صورت مكتوب ثبت شوند. امروز وقت آن است كه تجربه‌هاي خوب نهادينه شده و در محتواي درسي دانشگاه‌ها جاي گيرند./

سردار ناصر شعباني در گفت‌وگو با خبرگزاري كتاب ايران (ايبنا)، اظهار داشت: مفهوم اين جمله امام‌خميني (ره) مبني بر اين‌كه "امیدوارم بشر به رشدی برسد که مسلسل را به قلم تبدیل کند"، اين است كه يك روز سپاه پاسداران، با توجه به ضرورت دفاع‌مقدس، در جنگ نقش داشت و امروز بايد به تبيين آن در قالب كتاب بپردازد.

وي، سپاه پاسداران را در حوزه دفاع‌مقدس داراي سبكي خاص ارزيابي كرد و ادامه داد: تجربيات و نظريات این سبك‌ بايد به صورت مكتوب ثبت شوند. امروز وقت آن است كه آن تجربه‌هاي خوب، نهادينه شده و در محتواي درسي دانشگاه‌ها جاي گيرند.

جانشین دانشکده تربیت پاسدار دانشگاه امام‌حسین (ع) تاكيد كرد: بايد آينده را با تكيه بر تجربیات گذشته ديد. به عبارت بهتر، ‌شيوه‌هاي جديد نبرد را با تجربه‌هاي قديم تلفيق كنيم.

شعباني با اشاره به قابليت‌هاي پاسداران اهل‌قلم در حوزه تدوين كتاب در عرصه‌هاي مختلف، يادآوري كرد: تاكنون، سه عنوان كتاب از نويسندگان پاسدار، به زبان لاتين ترجمه شده و بازار فروش نيز دارند. اميدوارم كه اين گام‌ها مستحكم‌تر شوند.

سردار ناصر شعباني به پاس تدوين كتاب "قدرت نرم و نبرد نامتقارن" و به عنوان رتبه اول گروه "نظامي ـ امنيتي" در هفتمين همايش انتخاب كتاب سال سپاه و پاسداران اهل‌قلم مورد تجليل قرار گرفت و به خاطر فعاليت شايسته در حوزه كتاب، به عنوان برترين نويسنده اين دوره از انتخاب كتاب سال سپاه تقدير شد.

آيين اختتاميه هفتمين همايش انتخاب كتاب سال سپاه و پاسداران اهل‌قلم، بيستم تير ماه 90 به همت معاونت فرهنگي و تبلیغات سپاه پاسداران انقلاب اسلامي برگزار شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط