چهارشنبه ۲۳ آبان ۱۳۸۶ - ۱۲:۴۸
تعامل قصه نويسان با فيلمنامه نويسان بيشتر شود

ده نمكي مي گويد: با ايجاد تعامل ميان نويسندگان، قصه نويسان و فيلمنامه نويسان مي توانيم به ارتقاء فرهنگ و هنر كشورمان اميدوار باشيم.اين تعامل باعث مي شود تا بيش از پيش شاهد افزايش توليدات آثار اقتباسي در سينماي ايران باشيم.

"مسعود ده نمكي" نويسنده و كارگردان سينما در توضيح مطلب فوق به خبرنگار خبرگزاري كتاب(ايبنا) گفت: احساس مي كنم نويسندگان حوزه ادبيات آنطور كه بايد و شايد نتوانسته اند با فيلمنامه نويسان و سينماگران ارتباط بر قرار كنند.

وي با اشاره به ايجاد يك نوع روشنفكرزدگي بين قشر نويسنده در جامعه تصريح كرد: بدون ترديد ادبيات بيش از سايرهنرها مي تواند از جذابيت هاي تصويري برخوردار باشد، بنابراين مي توانيم در حوزه سينما و تلويزيون آثاري را تهيه و توليد كنيم كه علاوه بر برخورداري از جذابيت هاي تصويري حق مطلب را درباره شخصيت مورد نظر ادا كند.

اين كارگردان سينما با بيان اينكه، غرور كاذب بايد در ميان فعالان حوزه سينما و ادبيات شكسته شود، افزود: در برخي از آثار تصويري ضعف محتوايي ديده مي شود، يعني آن قدر كه در ساخت يك فيلم و يا سريال به سياهي لشكرها بها داده مي شود به مضمون و يا محتوا بها داده نمي شود.

ده نمكي در پاسخ به اين پرسش كه آيا قصد نداريد فيلمي از چهره هاي ادبي كشورمان بسازيد يادآورشد: معتقدم براي وارد شدن به اين حوزه ابتدا بايد كسب تجربه كرد، سپس گام هاي بلندتري برداشت  تا اثري كه خلق مي شود در نهايت، رضايت خود فيلمساز، مخاطب عام و خاص را در برداشته باشد.به همين دليل ترجيح مي دهم در اين حوزه كسب تجربه كنم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها