سه‌شنبه ۴ مرداد ۱۳۹۰ - ۱۳:۰۰
«مشهدی رستم» با «تاپ تاپ تاپ» به انگلستان می‌رود

فاطمه مشهدي رستم، از انتشار كتاب «تاپ تاپ تاپ» خود در انگلستان خبر داد. اين كتاب تا كنون به 16 زبان دنيا ترجمه شده است!

ايبنا نوجوان: خانم «مشهدي رستم» از نويسنده‌‌هاي پركار حوزه‌ي كودك و نوجوان است. او در گفت‌و‌گو با خبرنگار «ايبنا نوجوان» از انتشار يكي از كتاب‌هايش به نام «تاپ تاپ تاپ» در انگلستان خبر داد و گفت: «اين كتاب قرار است با تصويرگري و صفحه‌آرايي مفصل‌تر و با تعداد صفحات بيش‌تر توسط يكي از ناشران انگليسي منتشر شود. البته آن‌ها درخواست تهيه‌ي فيلمي با اقتباس از اين كتاب را هم به من داده‌اند.» 

پيش از اين كشور كره‌ي جنوبي، كارتوني كوتاه با اقتباس از داستان اين كتاب توليد كرده بود كه در چند كشور هم نمايش داده شد.

اين نويسنده درباره‌ي موضوع كتاب «تاپ تاپ تاپ» هم گفت: «موضوع ظاهري كتاب درباره‌ي رابطه‌ي يك مادر و كودك است. كودكي به نام آدم كوچولو كه در پي كسب تجربه و خوشبختي راهي سفرهاي دور و دراز مي‌شود اما در نهايت متوجه مي‌شود خوشبختي در كنارش بوده است. اما باطن داستان، به نوعي بعد فلسفي هم دارد. يعني انسان را به جست‌و‌جو و كشف زندگي و خودش تشويق مي‌كند تا متوجه شود هدف از زندگي چيست.» 

«مشهدي رستم» اين كتاب را قصه‌اي بدون مرز سني دانست و گفت: «تاپ تاپ تاپ تا به حال به 16 زبان دنيا ترجمه شده و حتي در كشور كره به چاپ دوم رسيده است.»

در قسمتي از كتاب آمده است: «آدم كوچولو سرش را بلند كرد. صورتش را روي دست مادر گذاشت. يك نفس بلند كشيد و گفت: آه... چه بوي خوبي. بوي مادر! با اين بو چقدر دنيا و زندگي قشنگ است. كاش هزار سال پيش فهميده بودم، شادي و خوشبختي يعني همين!»

«تاپ تاپ تاپ» نخستين بار در سال 1384 با تصويرگري «افرا نوبهاري» و توسط انتشارات شباويز منتشر شد.
این كتاب در سال ۲۰۰۶ و در چهل و سومین جشنواره‌ی بولونیای ایتالیا برگزیده و در كشورهايي مانند اسپانيا، فرانسه، چين و كره ترجمه و منتشر شده است.
جشنواره‌ي سلام بچه‌ها در سال 1385 نير اين كتاب را به عنوان كتاب سال انتخاب كرد.

از نويسنده‌‌ي «موشي پرستار»، چند كتاب هم زير چاپ است.
«جغد و صبح» كتابي براي نوجوانان است كه «امير مفتون» تصويرگري آن را انجام داده و انتشارات شباويز آن را منتشر مي‌كند.

«شب مثل بهشت» و «باغبان و فرشته‌ي آه» دو كتاب ديگر از اين نويسنده‌اند كه انتشارات منادي تربيت آن‌ها را روانه‌ي كتاب‌فروشي‌ها مي‌كند.

از فاطمه مشهدي رستم به‌تازگي چند كتاب هم منتشر شده است.
«روزه‌‌ي كله گنجشكي» را انتشارات به‌نشر و «قاصدك، من، خواهر ني‌ني» را انتشارات طرح و اجراي كتاب منتشر كرده است.

«زندگي يعني همين» ديگر كتاب اين نويسنده است كه توسط انتشارات قو منتشر مي‌شود. اين كتاب توسط «نوشين حجازي» تصويرگري شده است. 

اين ناشر كتاب ديگر از خانم نويسنده را هم زير چاپ دارد. اين كتاب «قصه‌ي گرگ سايه‌اي» نام دارد كه قرار است به صورت دو زبانه (فارسي و انگليسي) چاپ شود.
او درباره‌‌ي داستان اين كتاب نيز گفت: «موضوع اين كتاب، درباره‌ي مردمي است كه با شتاب و عجولانه درباره‌ي ديگران قضاوت و اظهارنظر مي‌كنند. در واقع قصد داشتم در اين كتاب مسأله‌ي اخلاق را در قالب قصه به بچه‌ها منتقل كنم.» 

اين نويسنذه يك فيلم‌نامه و يك نمايش‌نامه نيز براساس اين كتاب نوشته است. پيش از اين قرار بود موسسه‌ي فرهنگي صبا، انيميشني را براساس اين كتاب توليد كند.

«فاطمه مشهدي رستم»، متولد سال 1346 در تهران و فارغ‌التحصيل رشته‌ي روان‌شناسي است. او از سال 1346 و با انتشار كتاب «آبجي نيم‌وجبي من»، وارد حوزه‌ي نويسندگي براي كودكان و نوجوانان شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها