شنبه ۸ مرداد ۱۳۹۰ - ۱۳:۰۱
برگزيدگان دوره‌هاي گذشته جايزه جلال دوره جدید را داوری می‌کنند

بنابر اعلام دبیرخانه چهارمین دوره جایزه جلال آل‌احمد، در دوره جدید این جایزه ادبی از برگزیدگان دوره‌های گذشته این جایزه در امر داوری آثار استفاده خواهد شد. همچنين افزودن دو زير گروه «زندگينامه داستاني» و «تاريخ انديشه» نيز از ديگر تحولات دوره اخیر جايزه جلال آل‌احمد است./

به گزارش خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا)، در جلسه هفته گذشته  هيات علمي جايزه جلال آل احمد،‌ گروه‌هاي داوري این جایزه تعيين شدند. 

همچنين در اين جلسه مقرر شد تا در دايره داوري‌هاي گروه‌هاي مختلف از برگزيدگان دوره‌هاي پيشين اين جايزه نيز استفاه شود و این افراد در فرايند داوري حضور داشته باشند.

از ديگر مصوبات اين جلسه افزوده شدن دو زير گروه در بخش تاريخ بود و بنا شد تا زندگينامه‌هاي داستاني و تاريخ انديشه نيز به اين بخش افزوده شوند.

اين تصميم با توجه به نگاه جلال آل‌احمد به اين مسايل در آثارش، اتخاذ شده است. 

در اين دوره از جايزه جلال آل‌احمد حدود پنج هزار اثر در داروي‌ها شرکت داده شدند. اين جايزه دوم آذر، همزمان با سالروز تولد جلال آل احمد و در حوزه ادبيات داستاني، تاريخ، مستند‌نگاري و نقد ادبي برگزار مي‌شود.  

جایزه ادبی جلال آل احمد بر اساس مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی در سال 1385 بنیان نهاده شد و مراسم آن هرسال دوم آذر همزمان با سالروز تولد این نویسنده برگزار می‌شود. هدف از اهدای این جایزه ارتقای زبان و ادبیات ملی-دینی از رهگذر بزرگداشت پدیدآورندگان آثار برجسته، بدیع و پیشروست و ضوابط آن در راستای تولید فکر ادبی هنری اسلام‌گرا و تقویت روحیه انتقادی علمی نسبت به ترجمه‌های موجود ادبی و هنری اند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط