یکشنبه ۹ مرداد ۱۳۹۰ - ۱۷:۰۲
منتظري: نيازمند فرهنگ‌سازي در خانواده‌ها هستيم

غلامرضا منتظري، مدير كل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامي استان گلستان معتقد است كه با اقدام‌هايي چون حميات از نوقلمان، ‌گسترش فضاي كتاب‌خواني، ايجاد سهولت در دسترسي و تهيه كتاب‌هاي ارزشمند و فرهنگ‌سازي در خانواده‌ها، مي‌توان به تحقق خواسته‌هاي مقام معظم رهبري در حوزه كتاب نزديك شد./

غلامرضا منتظري به خبرگزاري كتاب ايران (ايبنا)، گفت: در درجه نخست بايد امكان رشد و بالندگي نوقلمان را فراهم كنيم، زيرا بسياري از افراد انگيزه نوشتن دارند، اما نيازمند حمايت و توجه اند.

وي ادامه داد: اين اقدام مي‌تواند از فعاليت‌هايي زير بنايي در عرصه كتاب‌خواني باشد و ما را به تحقق خواسته‌هاي مقام معظم رهبري نزديك‌تر سازد.

مدير كل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامي استان گلستان همچنين گفت: مساله ديگر در اين‌باره، فرهنگ‌سازي در خانواده‌هاست. خانواده جايي است كه بنيان و اساس شخصيت انسان شكل مي‌گيرد. بنابراين اگر خانواده‌ها در سبد خريد خود، به خريد كتاب اولویت دهند و به مطالعه مفيد توجه داشته باشند، درواقع فرهنگ کتاب‌خوانی را برای فرزندان خود نهادینه کرده‌اند.
 
منتطري تصريح كرد: متاسفانه آمار نشان مي‌دهد در اين راستا اقدام‌هاي جدي صورت نگرفته و بديهي است كه نيازمند بازنگري نقش خانواده‌ها در اين حوزه ايم.

به گفته وي، امكان خريد كتاب‌های سودمند با تخفيف ويژه براي علاقه‌مندان كتاب، از ديگر ابزارهايي است كه مي‌تواند در ترويج و رونق كتاب و كتابخواني تاثير مهمي داشته باشد.

منتتظري برگزاري نمايشگاه‌هاي كتاب را فعاليتي جدي در اين عرصه برشمرد و افزود: بايد برگزاري اين نمايشگاه‌ها را گسترش دهيم تا افراد با سهولت بيشتري بتوانند كتاب‌هاي ارزشمند را تهيه كنند.

وي گفت: در نهايت مي‌توان به گسترش فضاي كتاب‌خواني در سراسر كشور اشاره كرد. با توجه به هرم سني و تناسب جمعيتي كشورما،‌ فضاي كتابخانه‌هاي ما كافي نيست و با تناسب مطلوب فاصله زيادي داريم.

منتظري يادآور شد: بايد اين فضاها را در روستاها نيز گسترش دهيم و به تجهيز كتابخانه‌ها و راه‌اندازي كتابخانه‌هاي ديجيتال، همت گماريم.

مقام معظم رهبری، حضرت آیت‌الله خامنه‌ای، صبح چهارشنبه دوهفته گذشته (۲۹ تیر) در دیدار جمع کثیری از کتابداران، جایگاه مطالعه و شمارگان کتاب‌ها را برای کشوری چون ایران ناکافی دانسته و خواستار همت بیشتر همه مسوولان برای نهادینه کردن فرهنگ کتابخوانی در کشور شدند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط