سه‌شنبه ۱۸ مرداد ۱۳۹۰ - ۱۰:۰۰
عکس‌هاي آیت‌الله بهجت با «دردانه»به نمايشگاه قرآن آمد

«دفتر نشر آیت الله بهجت» با دو کتاب عکس نفیس «دردانه» و کتاب عرفانی اخلاقی «العبد» که به تازگی وارد بازار کتاب شده اند، در نوزدهمین نمایشگاه قرآن کریم حضور دارند.*

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، سعید ملا آقایی، غرفه‌دار «دفتر نشر آیت الله بهجت» در اين باره گفت: امسال 14 عنوان کتاب را در اين غرفه معرفی كرده‌ايم که از این تعداد، تنها دو کتابی که به تازگي چاپ شده‌اند، متعلق به اين دفترند و بقیه آثار، کتاب‌هایی‌اند که مورد تأیید با تاييد اين دفتر ارايه مي‌شوند.

وی افزود: کتاب‌های موجود اغلب در سه زمینه نگاشته شده‌اند و جنبه تخصصی و آموزشی دارند مانند کتاب «جامع المسائل» که درباره فقه و اصول است یا دارای بعد عرفانی - اخلاقی‌اند مانند کتاب «در محضر بهجت» که سه جلد است و همچنین کتاب «فریادگر توحید» که شرح حالات و کرامات عرفانی و اخلاقی آیت الله بهجت است. دسته سوم کتاب‌ها نیز درباره زندگانی و سیر و سلوک آیت‌الله بهجت‌اند، مانند کتاب «زمزم عرفان» که در آن شرح ملاقات‌های بعد و قبل از حج سالانه آیت‌الله ری‌شهری با آیت‌الله بهجت به نقل از آیت‌الله ری‌شهری آورده شده‌اند. همچنین کتاب «العبد» که بیشتر مطالبش به نقل از پسر ایشان (آیت‌الله علی بهجت) گردآوری شده‌اند نیز در همین زمینه‌اند.

ملاآقایی در ادامه به کتاب «دردانه» که شامل عکس‌های آیت‌الله بهجت از طفولیت تا وفات است، اشاره کرد و گفت: دفتر نشر آیت الله بهجت برای مدتی فراخوان عکس داده بود و دوستان و علاقه‌منداني كه عکس‌هایی از آیت‌الله بهجت داشتند، براي اين دفتر ارسال كردند که در مجموع 17000 عکس جمع‌آوری شد که از بین آن‌ها 500 عکس گلچین و در کتاب آورده شدند. تدوین چنين کتابی، نخستين‌بار است که برای یک روحانی و مرجع تقلید در ایران اتفاق می‌افتد.

کتاب «دردانه» که در قطع رحلی است، 50000 تومان قيمت دارد و با توجه به تخفیف ویژه نمایشگاه قرآن به مبلغ 40000 تومان به فروش می‌رسد.

این موسسه همچنین لوح فشرده «فراق بهجت» که سلسله سخنرانی های مراسم ارتحال، تشییع جنازه و ختم آیت‌الله بهجت را شامل مي‌شود، با همکاری موسسه کوثر منتشر کرده است.

نرم‌افزار «آیینه روشن» که حاوی زندگی‌نامه و سخنان گهربار آیت‌الله بهجت و همچنین شامل کتاب جامع المسائل و استفتاء و کتاب حج آیت‌الله بهجت است، یکی دیگر از تولیدات این دفتر محسوب می‌شود.

نوزدهمين نمايشگاه بين‌المللي قرآن كريم از پنج‌شنبه(6 مرداد) تا جمعه(4 شهريور) در مصلاي امام خميني(ره) برپاست.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط