دوشنبه ۷ شهریور ۱۳۹۰ - ۱۳:۳۷
معرفي شهيد شوشتري در كتاب «شهيدان همبستگي»

جلد اول از مجموعه سه جلدي «شهيدان همبستگي» با محوريت معرفي سردار شهيد نورعلي شوشتري، فرمانده قرارگاه سپاه جنوب شرق كشور، به همت معاونت روابط عمومي و انتشارات سپاه پاسداران در دست انتشار است.-

مصطفي محمدي، نويسنده اين مجموعه در گفت‌وگو با خبرگزاري كتاب ايران (ايبنا) اظهار كرد: سردار نورعلي شوشتري به همراه 42 تن از يارانش و گروهي از مردم اهل تسنن، در تاريخ 26 مهر ماه 1388، در منطقه مرزي شهرستان پيشين و به دست يك گروهك تروريستي به شهادت رسيدند.

وي ادامه داد: مجموعه سه جلدي «شهيدان همبستگي» با هدف واكاوي شخصيت شهيد شوشتري و جمع‌آوري خاطرات مربوط به اين فرمانده دوران دفاع‌مقدس و جانشين نيروي زميني سپاه تدوين مي‌‌شود.

اين نويسنده با اشاره به اهميت تاريخ‌شفاهي در تدوين زندگي‌نامه این شهيد گفت: غالب مطالب مجموعه سه جلدي «شهيدان همبستگي» به معرفي شهيد شوشتري اختصاص دارند و براي تكميل آن ها با برخي از همرزمان او مانند «محمد كوثري» و «مرتضي قرباني» گفت‌وگو كرده‌ام.

محمدي از حضور سردار نورعلي شوشتري در جبهه‌هاي دفاع مقدس ياد كرد و گفت: بخش زيادي از خاطرات این مجموعه به بازگويي فعاليت‌هاي شهيد در آن دوران پرداخته‌ است.

وي مردم‌داري، مديريت مدبرانه، دلسوزي، پشتكار و تعهد را از جمله ويژگي‌هاي شخصيتي شهيد نورعلي شوشتري خواند و افزود: مخاطب با مطالعه مجموعه «شهيدان همبستگي»، به اين جنبه‌هاي شخصيتي شهيد پي مي‌برد. 

محمدي گفت: متن اين اثر، به صورت روايت‌گونه تدوين مي‌شود و زندگي‌نامه كوتاهي از 42 شهيد همراه شهيد شوشتري نيز در این مجموعه جاي مي‌گيرند. 

وی  در پايان يادآوري كرد: جلد اول از مجموعه سه جلدي «شهيدان همبستگي» به همت معاونت روابط عمومي و انتشارات سپاه پاسداران در دست انتشار قرار دارد. جلد دوم اين مجموعه، مراحل بازبيني و تاييد محتوا را مي‌گذراند و اكنون مشغول شناسايي منابع مورد نياز براي تدوين جلد سوم آن هستم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط