سه‌شنبه ۱۲ مهر ۱۳۹۰ - ۱۰:۱۰
اسماعیلی: ارزش‌های انقلاب را با صدور شعر گسترش دهیم

رضا اسماعیلی، شاعر و پژوهشگر، ویژگی مثبت برگزاری همایش شاعران ایران و جهان را فراهم شدن زمینه ترجمه شعر معاصر فارسی به زبان‌های دیگر دانست و گفت: چنین همایشی سبب صدور شعر ایران به جهان می‌شود و از این طریق می‌توانیم ارزش‌های انقلاب را نیز در دنيا گسترش دهیم.-

اسماعیلی در گفت‌و‌گو با خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، گفت: برگزاری چنین همایشی را از این منظر که زمینه‌ساز ایجاد تعامل میان شاعران ایران و جهان می‌شود باید به فال نیک گرفت.

وی در ادامه از نکات مثبت این همایش یاد کرد و توضیح داد: یکی از دغدغه‌های اساسی در شعر امروز، ترجمه آثار شاعران ایرانی معاصر است تا در اختیار دیگر علاقه‌مندان در سراسر دنیا قرار بگیرد. همایش «شاعران ایران و جهان» چنین زمینه‌‌ای را فراهم می‌کند.

این شاعر به یکی دیگر از ویژگی‌های مثبت همایش اشاره کرد و گفت: چنین همایشی سبب صدور شعر و ادبیات ایران به جهان می‌شود. از این طریق می‌توانیم ارزش‌های انقلاب را نیز گسترش دهیم.

وی برای برگزاری پربارتر همایش پیشنهادهايي مطرح کرد و گفت: اگر جلساتی با حضور شاعران ایرانی و خارجی همایش برای نقد و بررسی اشعار برگزار شود، اثرگذاری همایش بیشتر خواهد بود، چراکه نقاط قوت و ضعف آثار نمایان می‌شود.

اسماعیلی درباره دیدگاهش در زمینه رقابتی برگزار شدن همایش افزود: بحث برگزاری همایش به صورت رقابتی هنوز زود است. همین شیوه برگزاری در حال حاضر، شیوه مناسبی ا‌ست و باید چند دوره ادامه یابد. 

وی در پایان گفت: رقابتی برگزار شدن این همایش می‌تواند از اهداف بلندمدت باشد، اما در حال حاضر ضرورتی ندارد و تنها حضور شاعران ایران و جهان در کنار یکدیگر، می‌تواند به ارتقا و گسترش زبان و ادبیات فارسی در سراسر دنیا کمک کند.

دومین همایش شاعران ایران و جهان از 16 تا 20 مهر در تهران و شیراز برگزار می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط