جمعه ۲۲ مهر ۱۳۹۰ - ۱۰:۰۰
فرشتگان الهي در رسانه بازنمايي مي‌شوند

«بازنمايي فرشتگان الهي در رسانه» عنوان كتابي از رسول نادري است كه به زودي روانه بازار نشر مي‌شود. اين نوشتار با زيرعنوان «عزائيل و اسرافيل» منتشر خواهد شد.-

حسين قربان‌تقي، مسوول امور مخاطبان مركز پژوهش‌هاي اسلامي صدا و سيما در گفت‌وگو با خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا)، با اشاره به اين كه در ساخت برنامه‌هاي ماورايي به ويژه در سينما و سيماي جمهوري اسلامي از موضوعات ديني و فرشتگان الهي نيز استفاده مي‌شود، تدوين مجموعه‌اي علمي با ساختار ديني را از ضرورت‌هايي خواند كه مي‌تواند به برنامه‌سازان و توليدكنندگان برنامه رسانه كمك فراواني كند.

وي افزود: فرشتگان از مخلوقات نامحسوس خداوندند كه در نظام آفرينش وظايف مشخصي دارند و به حكم قرآن كريم، اعتقاد به آنها از ضروريات دين است.

قربان‌تقي درباره دلايل تدوين و نشر اين كتاب توضيح داد: با توجه به اقبال برنامه‌سازان به ساخت برنامه‌هاي ماورايي و كمبود پژوهش در اين حوزه، مركز پژوهش‌هاي اسلامي صدا و سيما بر آن شد تا پژوهش‌هايي را به انجام رساند و نتايج آن را در قالب كتاب در اختيار نويسندگان، برنامه‌سازان و توليدكنندگان رسانه‌هاي فرهنگي قرار دهد. 

وي يادآور شد: كتاب «بازنمايي فرشتگان الهي در رسانه» كه تا هفته آينده از سوي مركز پژوهش‌هاي اسلامي صدا و سيما منتشر خواهد شد، با نظر به چيستي و كاركردهاي معنوي دو فرشته مقرب الهي يعني عزرائيل و اسرافيل به رشته تحرير درآمده است و با توجه به حجم اندكي كه دارد، اطلاعات مناسبي را به مخاطبان خود ارايه مي‌كند. 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط