دوشنبه ۱۴ شهریور ۱۳۹۰ - ۱۵:۲۹
حكاياتي از زيباترين سفر آييني

مسوول امور مخاطبان مركز پژوهش‌هاي اسلامي صدا و سيما از انتشار كتابي با عنوان «حكايت‌هاي حج» خبر داد كه با اشاره به اهميت سلوك عارفانه و زيارت خانه كعبه، حكايت‌هاي خواندني از اين سفر خاطره‌انگيز را روايت مي‌كند.-

حسين قربان‌تقي در گفت‌وگو با خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا)، با اعلام اين خبر، اظهار كرد: اين كتاب اثري از «فاطمه عسگري» است كه حج را فرصتي معنوي براي آگاهي‌بخشي و تقويت اخلاق و منش‌هاي الهي و انساني مي‌داند.

وي افزود: به اعتقاد نويسنده كتاب، حج فريضه‌اي است كه ضمن افزايش ايمان و يقين به خداوند، راه را براي عظمت امت اسلامي فراهم مي‌كند.

قربان‌تقي با اشاره به بخشي از معرفي اين كتاب، هدف آن را ايجاد فضايي براي خلق ايده و امكان درك حكيمانه، دقيق و عميق سنت‌هاي گذشته و فهم تجربه و زندگي گذشتگان براي مخاطبان رسانه و برنامه‌سازان صدا و سيما دانست. 

مسوول امور مخاطبان مركز پژوهش‌هاي اسلامي صدا و سيما با اشاره به تاثيرگذاري مطالعه حكايات يا تصويرسازي آن بر مخاطبان كتاب و رسانه، گفت: مولف «حكايت‌هاي حج» بر آن است با نشان دادن اهميت و عظمت طواف خانه خدا و سفري كه زائران اين راه توفيق پيمودن آن را يافته‌اند، اهميت سلوك عارفان و بزرگان دين در مناسك حج بازگو سازد.

نخستين چاپ كتاب «حكايت‌هاي حج» را مركز پژوهش‌هاي اسلامي صدا و سيما در اين هفته(نيمه شهريور ماه) در 152 صفحه منتشر كرده است. 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط