دوشنبه ۲ آبان ۱۳۹۰ - ۰۹:۵۰
برپايي برنامه‌هاي متنوع فرهنگي در مدارس كرمانشاه

كارشناس فرهنگي ـ هنري اداره كل آموزش و پرورش استان كرمانشاه با اشاره به تاكيدات اخير مقام معظم رهبري درباره ترويج فرهنگ كتابخواني، گفت: در اين هفته برنامه‌ها، مسابقات و نمايشگاه‌هاي متعددي با هدف ترويج فرهنگ كتابخواني در مدارس كرمانشاه برگزار خواهد شد.-

سيدرحيم زارعي در گفت‌وگو با خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا)، اظهار كرد: در راستاي تفاهم‌نامه‌ اداره كل آموزش و پرورش استان كرمانشاه با كتابخانه‌هاي عمومي اين استان، تصميم داريم در هفته كتاب، شرايطي فراهم كنيم تا دانش‌آموزان از كتابخانه‌هاي عمومي اين استان بازديد كنند و مسوولان هر كتابخانه در اين بازديد‌ها به معرفي كتاب‌هاي مناسب بپردازند.

وي ادامه داد: برپايي مسابقات كتابخواني در مدارس و نواختن زنگ كتاب از ديگر فعاليت‌هايي‌اند كه در هفته كتاب در اين استان انجام خواهند شد.

كارشناس فرهنگي ـ هنري اداره كل آموزش و پرورش استان كرمانشاه با اشاره به برپايي نمايشگاه‌هاي كتاب در سراسر مدارس استان كرمانشاه در هفته كتاب گفت: تعدادي از كتاب‌هاي اين نمايشگاه‌ها از طرح ملي «50 هزار نمايشگاه كتاب در 50 هزار مدرسه» تهيه شده‌اند. 

زارعي افزود: در انتخاب كتاب‌ها كوشيديم تا آثاري گزيده شوند كه از نظر بها، قابل خريد براي دانش‌آموزان مناطق محروم نيز باشند. همچنين عواملي مانند ناشر، ظاهر كتاب‌ها و تعداد چاپ آثار در انتخاب اين آثار بي‌تاثير نبودند.

وي در پايان عنوان كرد: از آنجا كه در دوره‌هاي راهنمايي و متوسطه تحصيلي، كتابدار مستقلي وجود ندارد تا به صورت تخصصي به حرفه كتابداري و معرفي كتاب‌ها در كتابخانه‌هاي مدارس بپردازد، با برپايي چنين طرح‌هايي نظير 50 هزار نمايشگاه كتاب در 50 هزار مدرسه از ورود كتاب‌هاي نامناسب به كتابخانه‌هاي مدارس پيشگيري مي‌شود.

در طرح ملي «50 هزار نمايشگاه كتاب در 50 هزار مدرسه» حدود 19 هزار عنوان كتاب از 450 ناشر سراسر كشور به دبيرخانه ارسال شدند و در روز افتتاحيه يكشنبه(10 مهرماه) آثار منتخب در معرض ديد كارشناسان آموزشي استان‌هاي مختلف كشور قرار گرفتند و كارشناسان بر اساس نيازهاي استان‌ها، كتاب‌هاي مناسب را انتخاب كردند.

موسسه فرهنگي منادي تربيت، وابسته به معاونت پرورشي و تربيت بدني وزارت آموزش و پرورش، به مناسبت هفته كتاب جمهوري اسلامي ايران، اين كتاب‌ها را به زودي با هدف برگزاري نمايشگاه‌هاي كتاب در مدارس سراسر كشور، به استان‌هاي مربوطه ارسال خواهد كرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط