جمعه ۶ آبان ۱۳۹۰ - ۱۰:۰۰
برگزاري مسابقه كتاب و كتابخواني در استان قم

كارشناس فرهنگي ـ هنري اداره كل آموزش و پرورش استان قم گفت: اين اداره در دفعات متعدد به برگزاري مسابقات كتاب و كتابخواني در استان قم اقدام كرده است، اما در سال جاري تصميم دارد اين مسابقه را براي نخستين بار در هفته كتاب نيز برگزار كند._

محمد كامراني در گفت‌وگو با خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا)، در اين باره گفت: با توجه به نزديك شدن به ايام ماه محرم، اداره كل آموزش و پرورش استان قم تصميم دارد در مسابقه كتاب و كتابخواني ويژه هفته كتاب، كتابي را با رويكرد ماه محرم و وقايع عاشورا با هدف ارتقاي آموزه‌هاي ديني دانش‌آموزان به عنوان منبع مسابقه انتخاب كند.

وي ادامه داد: اداره كل آموزش و پرورش استان قم در هفته كتاب به برپايي نمايشگاه كتاب به صورت متمركز در كانون فرهنگي ـ تربيتي امام خميني(ره) به نشاني قم، خيابان دورشهر، كوچه شماره هفت اقدام خواهد كرد. اغلب كتاب‌هاي اين نمايشگاه از آثار عرضه شده در طرح ملي «50 هزار نمايشگاه كتاب در 50 هزار مدرسه» انتخاب شده‌اند.

كارشناس فرهنگي ـ هنري اداره كل آموزش و پرورش استان قم يادآور شد: مربيان، مديران، معاونان پرورشي و شوراي دانش‌آموزي هريک از مدارس استان قم از اين نمايشگاه بازديد خواهند كرد و كتاب‌هاي مورد نياز مدرسه ويژه خود را از ميان آثار ارايه شده انتخاب مي‌كنند و با استفاده از اين آثار به برپايي نمايشگاه كتاب در مدرسه خود اقدام خواهند كرد. اين در حالي است كه در ساير استان‌هاي كشور، كتاب‌هاي انتخاب شده از طرح ملي «50 هزار نمايشگاه كتاب در 50 هزار مدرسه» به صورت مستقيم به مدارس ارسال مي‌شوند و مربيان، مديران، معاونان پرورشي و شوراي دانش‌آموزي هريک از مدارس در انتخاب آنها سهيم نيستند.

كامراني افزود: كتاب‌هايي كه در طرح ملي «50 هزار نمايشگاه كتاب در 50 هزار مدرسه» ارايه شده بودند، در مقايسه با سال گذشته از بهاي بالايي برخوردار بودند كه اين امر، قدرت انتخاب كارشناسان كتاب هر استان را محدود كرد كه اميدوارم متوليان برپايي اين طرح ملي براي سال‌هاي آينده در اين حوزه تمهيداتي را بيانديشند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط