شنبه ۷ آبان ۱۳۹۰ - ۱۵:۴۹
برگزاري 19 نمايشگاه در 19 شهرستان مازندران

مدير روابط عمومي اداره كل كتابخانه‌هاي عمومي استان مازندران برنامه‌هاي هفته كتاب اين استان را تشريح كرد. برگزاري 19 نمايشگاه کتاب در 19 شهرستان مازندران از جمله اين برنامه​هاست.-

مجيد سبحاني، مدير روابط عمومي اداره كل كتابخانه‌هاي عمومي استان مازندران در گفت‌وگو با خبرگزاري كتاب ايران (ايبنا) عنوان کرد: استمرار و گزارش فعالیت‌ها و اجرای برنامه‌ها با رویکرد ویژه جهاد اقتصادی،‌ طراحی و اجرای ساماندهی برنامه‌های ساختاری کتابخوانی با رویکرد بیداری اسلامی از جمله برنامه‌هاي اين هفته است.

وي اضافه كرد: همچنين به مانند سال‌هاي گذشته ستاد هفته کتاب و کتابخوانی در اين شهرستان با حضور فرماندار، امام جمعه، روسای ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی، تبلیغات اسلامی، آموزش و پرورش، شهردار، ريیس شورای اسلامی شهرستان، ريیس شورای اسلامی مرکز شهرستان، ريیس ستاد نماز جمعه مرکز شهرستان، خبرنگار صدا و سیما و ... براي تدوین و تصویب برنامه​های این هفته تشكيل شده است.

سبحاني در تشريح برنامه‌هاي اين هفته افزود: کتابداران و اعضای انجمن و کتابخوانان برتر شهرستان با ائمه جمعه در آغاز هفته کتاب (یک​شنبه 22 آبان‌ماه) ديدار خواهند كرد.


وي گفت: برپايي 19 نمایشگاه کتاب در 19 شهرستان از ديگر برنامه​هاي هفته کتاب در مازندران است.

وي يادآور شد: در محل کتابخانه‌های عمومی نمایشگاه تازه‌های کتاب بر پا مي‌شود. جلسات نقد و بررسی کتاب با محوریت بیداری اسلامی با حضور مؤلفان، منتقدان و صاحب نظران نيز در کتابخانه‌های عمومی شهرستان​ها برگزار خواهد شد.

سبحاني، اجرای طرح «اهدای کتاب به کتابخانه عمومي» (هر مازنی حداقل یک کتاب) با مساعدت جمعیت هلال احمر شهرستانها در هفته کتاب را يكي ديگر از برنامه‌هاي اين استان عنوان كرد و افزود: آیین تجلیل از خادمان کتاب در اين شهرستان و برگزاری همایش‌های بزرگ مطالعه و کتابخوانی با حضور خانواده‌ها، اصناف و بازاریان، دانش آموزان، فرهنگیان و ... از ديگر برنامه‌هاي ماست.

مدير روابط عمومي اداره كل كتابخانه‌هاي استان مازندران افزود:‌ کارت عضویت رایگان برای متقاضیان کتابخانه‌ها در تاريخ 28 آبان‌ماه صادر مي‌شود. همچنين جشنواره‌های فرهنگی و هنری تحت عنوان «انس با کتاب» با برپایی ایستگاه‌های نقاشی در میادین و مراکز پر تجمع و پارک‌های شهر در ایام هفته کتاب برگزار خواهد شد.

وي ادامه داد: تهیه بروشور برنامه‌ها، چشم‌انداز و عملکرد کتابخانه‌های عمومی شهرستان از آبان‌ماه 89 تا آبان‌ماه 90 و توزیع آن در بین ادارات، مدارس، دانشگاه​ها، بازار و مساجد از ديگر برنامه‌هاي استان مازندران در هفته كتاب است. 

سبحاني اضافه كرد: اطلاع‌رسانی و برگزاری مسابقات بزرگ فرهنگ کتابخوانی، نقاشی، نویسندگی و ... در کتابخانه‌های عمومی و مراکز برپایی نمایشگاه‌های کتاب در ایام هفته کتاب،‌ اطلاع‌رسانی درباره سامانه شبکه کتابخوانان حرفه‌ای ایران و جذب اعضای جدید در این سامانه به منظور شرکت در مسابقات مختلف فرهنگی،‌ اجرای برنامه‌ای تحت عنوان «مشاور در کتابخانه» و ارايه خدمات مشاوره‌ای درباره سیر مطالعاتی با دعوت از اعضای فعال کتابخانه عمومی نيز در اين هفته اجرا مي‌شود. 

مدير روابط عمومي اداره كل كتابخانه‌هاي عمومي استان مازندران در پايان سخنان خود به برخي ديگر از برنامه‌هاي هفته كتاب استان مازندران اشاره كرد و افزود: کتابخانه‌های کوچک در ایستگاه‌های قطار، پایانه‌های مسافربری، فرودگاه‌ها، نانوایی‌ها، بانک‌ها و ... راه‌اندازي مي‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها