دوشنبه ۹ آبان ۱۳۹۰ - ۱۳:۲۵
امامی: شاعران، نیاز جهان را به ادبیات مقاومت تثبیت می‌کنند

صابر امامی، شاعری که در دومین کنگره شعر مقاومت بین‌الملل اسلامی حاضر می‌شود، گفت: اگر جريان فرهنگی کنگره ادامه يابد به طور يقين شاعران و متخصصاني در حوزه ادبيات مقاومت پا به عرصه می‌گذارند که با توجه به جريان‌هاي حاكم بر جهان، نیاز به آن را در دنیا تثبیت می‌کنند./

صابر امامي در گفت‌وگو با خبرگزاري كتاب ايران (اينبا)، اظهار کرد: برگزاري کنگره شعر مقاومت بین الملل اسلامی باعث زنده‌ نگه‌داشتن شعر مقاومت و ايجاد انگيزه بيشتر براي سرودن شعر در ميان شاعران شد. اگر اين جريان فرهنگي ادامه يابد، موجب بالندگي ادبيات معاصر خواهد شد و در نتيجه به نوعي ادبيات جديد با عنوان ادبيات مقاومت دست خواهيم يافت.

امامي افزود:‌ اگر رسيدن به ادبيات مقاومت توسط شاعران كشورهای مسلمان تبدیل به یک هدف شود، اين حركت در جریان فرهنگی و انقلابی کشورها مؤثر و قابل وصول خواهد بود.

وی با اشاره به جایگاه ادبیات پایداری در ایران گفت: با گذشت 23 سال از پايان جنگ تحميلي عراق عليه ايران، ادبيات دفاع مقدس جايگاه خود را در میان افراد جامعه يافت و به تناسب آن نويسندگان، شاعران، رمان‌نويسان و كارگردانان حرفه ای برای آن تعریف شدند که هر یک به تناسب ارتباط خود با دفاع مقدس اثری جدید خلق کردند.

امامي افزود: اگر جريان فرهنگی کنگره شعر مقاومت بین الملل اسلامی ادامه يابد، به طور يقين شاعران و متخصصاني در حوزه ادبيات مقاومت پا به عرصه می گذارند که با توجه به جريان‌هاي حاكم بر جهان نیاز به يك تحول را در دنیا تثبیت می کنند.

وی با اشاره به این که سرودن شعر مقاومت در ایران، بعد از پایان جنگ تحمیلی عراق علیه ایران با رکود روبه رو شد، گفت: برگزاری کنگره شعر مقاومت بین الملل اسلامی توجه شاعران را به خود جلب کرده است و مي‌تواند شعر مقاومت را در ایران از حالت ايستا خارج کند تا با بهره گیری از پیشینه تاریخی، ادبيات مقاومت را به خارج از مرزها انتقال دهد.

اين نويسنده در پایان گفت: برگزاري كنگره زماني مؤثر است كه مسوولان مربوط با حس تعهد در اين راه گام بردارند و از طريق رسانه‌ها و شبكه‌هاي ماهواره‌اي و اينترنتي اين جريان را به مخاطب داخل و خارج از كشور معرفي کنند تا به واسطه آن جوامع اسلامي، عدالت و آزادي را مسير حركت پيشرفت خود كنند. 

دومين كنگره شعر مقاومت بين‌الملل اسلامي با حضور 45 شاعر ايراني و 21 شاعر خارجي، از يازدهم تا سيزدهم آبان ماه امسال در بوشهر برگزار می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها