پنجشنبه ۳ آذر ۱۳۹۰ - ۱۴:۳۹
كاوه بهمن: داستان‌ها با احساس تعلق مخاطب برجسته مي‌شوند

برگزيده دوم بخش داستان پانزدهمين دوره انتخاب كتاب سال دفاع‌مقدس گفت: داستان‌‌هاي اين حوزه هنوز دچار كليشه‌نويسي‌اند. مولفان بايد در پرداخت شخصيت‌هاي داستاني، احساس تعلق را در مخاطب ايجاد كنند._

كاوه بهمن در گفت‌وگو با خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا) اظهار كرد: جشنواره كتاب سال دفاع‌مقدس بهترين فرصت براي معرفي نويسندگان جوان در عرصه ادبيات داستاني، به ويژه در بخش داستان كوتاه است. 

وي افزود: اگر اين آثار به زبان‌هاي ديگر ترجمه شوند، در معرفي ادبيات ايران به جهان و رقابت نويسندگان در حوزه داستان كوتاه كه در سال‌هاي اخير به نقطه شكوفايي و بالندگي رسيده است، تاثير خواهد داشت.

اين داستان‌نويس با اشاره به اين‌كه داستان دفاع مقدس هنوز دچار كليشه‌نويسي است، گفت: مولفان بايد در پرداخت شخصيت‌هاي داستاني، احساس تعلق را در مخاطب ايجاد كنند.

وي ادامه داد: نويسندگان وقتي با واژه دفاع‌مقدس روبه‌رو مي‌شوند، براي داستان‌هاي خود شخصيت‌هاي آرماني كه كمتر تناسبي با ويژگي‌ انسان‌هاي زميني دارند خلق مي‌كنند. نكته مهمي كه نويسنده در نگارش داستان بايد به آن توجه كند برجسته كردن چگونگي رويداد تحول در شخصيت اين افراد است.

داوران بخش داستان پانزدهمين دوره انتخاب كتاب سال دفاع‌مقدس كتاب‌ «سرد سفيد» نوشته كاوه بهمن را به عنوان رتبه دوم معرفي كردند. اين رمان با اقتباس آزاد از داستان زندگی شهید الله‌رضا هنری‌لطیف‌پور از شهداي اسدآباد همدان نوشته و از سوي نشر فاتحان منتشر شده است.
 
آيين اختتاميه پانزدهمين دوره انتخاب كتاب سال دفاع‌مقدس، سي‌ام آبان ماه به همت بنياد حفظ آثار و نشر ارزش‌هاي دفاع‌‌مقدس برگزار شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط