چهارشنبه ۲ آذر ۱۳۹۰ - ۱۱:۲۰
پرحلم: مولفان تاريخ شفاهي جنگ برجسته شوند

محمد پرحلم، برگزيده سوم شاخه خاطرات اسارت در پانزدهمین جشنواره انتخاب کتاب سال دفاع‌مقدس گفت: يكي از كار‌هاي مهمي كه اين جشنواره مي‌تواند در ارتباط با تاريخ شفاهي انجام دهد برجسته كردن مولفان آثار آن براي استفاده از توانايي آن‌ها در نگارش دقيق تاريخ شفاهي است.-

پرحلم، نويسنده كتاب برگزيده «يك وجب و چهار انگشت» در گفت‌وگو با خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا) اظهار كرد: پانزدهمین جشنواره انتخاب کتاب سال دفاع‌مقدس باعث معرفي بهتر آثار قابل بحث در حوزه دفاع‌مقدس مي‌شود و نويسندگان هم مي‌توانند آثار خود را با كتاب‌هاي برتر مقايسه و معايب كار خود را برطرف كنند.

وي افزود: اين جشنواره همچنين باعث رقابت ميان مولفان و ايجاد انگيزه در آن‌ها مي‌شود و نتيجه اين اتفاق ارتقاي سطح كيفي آثار است. 

پرحلم، ارتقا بخشي سطح داوري‌ها را يكي از مسايل مهم در برگزاري جشنواره انتخاب کتاب سال دفاع‌مقدس دانست و با اشاره به اين كه تاريخ شفاهي يكي از مباحث پرمخاطب در جامعه نسبت به شعر و داستان دفاع‌مقدس است، افزود: تاريخ شفاهي مي‌تواند فضاي حاكم بر جامعه در دوران دفاع‌مقدس را به مخاطب ارايه دهد.

وي گفت: يكي از كار‌هاي مهمي كه جشنواره كتاب سال دفاع‌مقدس مي‌تواند در ارتباط با تاريخ شفاهي انجام دهد برجسته كردن مولفان آثار آن براي استفاده از توانايي آن‌ها در نگارش دقيق تاريخ شفاهي است.

پرحلم افزود: انتخاب سوژه يكي از مسايل مهم و كاربردي در نگارش تاريخ شفاهي است. جشنواره كتاب سال دفاع‌مقدس با توجه به جايگاه خاص خود مي‌تواند سوژه‌هاي كاربردي و مورد نياز جامعه را به نويسندگان ارايه دهد.

هيات داوران گروه «خاطره» پانزدهمين دوره انتخاب كتاب سال دفاع‌مقدس آثار برتر خود را در سه شاخه «خاطرات اسارت»، «خاطرات خودنوشت» و «خاطرات شفاهي (ديگرنوشت)» معرفي كرد. هيچ‌يك از كتاب‌هاي خاطرات اسارت، حائز رتبه‌هاي اول و دوم شناخته نشدند، اما كتاب «يك وجب و چهار انگشت» اثر محمد پُرحلم، رتبه سوم را از آن خود كرد.
 
آيين اختتاميه اين جشنواره، 30 آبان ماه به همت بنياد حفظ آثار و نشر ارزش‌هاي دفاع‌‌مقدس در تالار خليج‌فارس باغ‌موزه دفاع‌مقدس برگزار شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط